DIA 18 DE GENER DE 2013
Cicle:
......... 1r
Nivell: ........1/2n
U.D.:
...... E.M.
Sessió:
1
OBJECTIUS:- Desenvolupar l’expressió per mitjà d’una
aventura
|
Recursos materials: maquillatge
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Hui ens anem a convertir en indis.
Vivien en America, en tribus i en tendes de campanya.
Tenien la pell fosca i per això els dien pieles rojas.
Ens pintem la cara de bklau i de roig i dividim la
classe en dos tribus : Apatxes i sioux
|
FASE PRINCIPAL
:
Eixim de classe ,despai i en silenci per a que ningú
ens senta. Arribem
al lloc i comencem a fer el crit indi i a desplaçar-nos.
On
hem deixat els cavalls? Fiquem l’oïda a terra, la ma damunt dels ulls. Hi son allà! Correm
i agafem als cavalls. Al trot I al gallop
Anem a caçar un conill. Deixem els cavalls ben lligats.
Reptem per terra. Ha fugit el conill!
Pugem a les espatlleres a per fruita i la tirem al mig.
Cantem maketu me tu me papa
Hem d’anar a pel sopar
Que soparem? Peix
On? Al riu
Pugem a la canoa. Remem. Rio revolt.
Les ones ens tiren cap avant,cap darrere, a la dreta, a
l’esquerra
Passem per baix un pont. Una piranya ha pujat dalt de la canoa.
Nadem fins la vorera. Ens sequem al sol.
En la butxaca hi ha peixos.
Fem una foguera i cantem la cançò eram sam sam
Dos grups Apatxes (blaus) i sioux (rojos). i juguem a
perseguir.
Per tribus llancen a cistella
|
VOLTA A LA CALMA:
Prendre conciencia de la diversitat de cultures i el
seu respecte cap qualsevol.
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 17 DE GENER DE 2013
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:10
OBJECTIU:- millorar
coord oculo-manual
|
Recursos materials: pilotes
|
FASE DE
ANIMACIÓN:
Per parelles.
Es passen la
pilota amb una mà i reben en dos.
Un llança i
l’altre té que evitar que li peguen.(entre un espai determinat:valla)
canvi al llançament
|
FASE PRINCIPAL:
Balontiro/ pelota
envenenada/cementeri
Primer sense que
hi hagen morts
No poden eixir
del camp, ni per agafar el baló
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 146 DE GENER DE 2013
Cicle: ........ 1
Nivell:
........1/ 2º
U.D.:
..........EC
Sessió:9
OBJECTIU:-
desenrrotllar l’equilibri estàtic
|
Recursos materials: cordes
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Caminem de puntetes
"Sobre els talons
caminem a la gatzoneta
Rodar els braços com
aspes de molí
|
FASE PRINCIPAL:
corda individual
zancos
Perseguir a peu coix en
cercle (mitja pista de volei) i si toca al de davant eliminat
Joc d'equilibri
Un infant suggereix un
moviment o postura en equilibri que la resta imita
Creuar el pont
caminant
Peu coix dreta
Peu coix esquerra
peus junts
d'esquena
A quatre suports
|
TORNADA A LA CALMA:
Sambori sense pedra
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 11 DE GENER DE 2013
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:8
OBJECTIU:-
desenvolupar la coordinació
|
Recursos materials: balons de futbito
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Manipulació de les
pilotes
Per parelles, passe i
control.
|
FASE PRINCIPAL:
Per parelles lliures,
un / a amb una pilota, l'altre / a ha llevar-
La meitat de la classe
amb pilota, l'altra meitat ha de llevar-li-la
Entre parelles, han de
marcar gol i intentar que no li marquen (tots alhora en les dues porteries)
Conduir entre cons i
xutar
rondo
Dos contra dos,
regatejar i intentar marcar gol en un camp
|
VOLTA A LA CALMA:
Recollida de
material
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 10 DE GENER DE 2013
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:7
OBJECTIU:-
Desenvolupar la coordinació óculo-manual
|
Recursos
materials: pilotes, birles
|
FASE D'ANIMACIÓ:
En una primera part
botaran les pilotes lliurement
En la segona
realitzaran llançaments a l'aire, recepcions i colps
|
FASE PRINCIPAL:
Els dies de la setmana
amb pilota
Per parelles, els 1 a un
costat i els 2 a l'altre.
** Pot estàtic
** Pot dinàmic
llançar la pilota per
l'esquena i rebre.
Al revés.
rodar la pilota per la
cintura
aixecar la pilota
botant-la del sòl
botar dues pilotes
alhora
Llançar a la paret i
que bote entre les cames i la reculli la parella
Relleus amb bot
Llançaments a cistella
(ensenyar tècnica de llançament)
Llançaments de punteria
(d'handbol) a un bol a diferents distàncies
|
VOLTA A LA CALMA:
Massatge amb
pilota
Passem la pilota
per la nostra parella dels peus al front i viceversa, supino i prono.
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 19 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:4
OBJECTIU:-
Desenrrotllar la coordinació
|
Recursos materials: saquets, banc, cordes,
gorres
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Fer equilibri amb els
saquets
En cercle: ... sac al
cap puge i Baix
Sac a la Cuixa i equilibri 10 SEGONS (una i l'altra cama)
|
FASE PRINCIPAL:
Avaluació equilibri
dinàmic
Peu coix dreta / esq
recórrer 10 metres
Passar un banc suec a
l'inrevés
Passar un banc suec en
diagonal fins a la barra 6
Polis i cacos
|
VOLTA A LA CALMA:
Botem a la corda
comú
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 14 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:5
OBJECTIU:- iniciar bot corda
individual
|
Recursos materials: cordes
|
FASE PRINCIPAL:
salt de corda amb els xiquets de 6é
|
VUELTA A LA
CALMA:
arreplegar les
cordes
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 13 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:5
OBJECTIU:- iniciar bot corda
individual
|
Recursos materials: cordes
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Joc de les raboses
corda darrere
Variant: pinzes
|
FASE PRINCIPAL:
el cazatren
Parelles, una corda
Un fa de cavall
Sogatira
gran grup
salt de corda
|
VUELTA A LA
CALMA:
arreplegar les
cordes
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 12 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:6
OBJECTIU:- treballar equilibri
dinàmic
|
Recursos materials: cordes,zancos, cèrcols
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Descubrir els zancos
manejant-los
|
FASE PRINCIPAL:
Realitzar un trajecte
amb zancos (pujades i baixades)
(en segon poden pujar
escales)
Passar el riu deixant
pots d’equilibri en terra com si creuara un riu
Creuar el riu amb
anelles
Es posen anelles
intercalats a diferents distàncies, formant un camí:
Normal, peu coix, peus
junts, alternatiu i amb
Consignes: groc peu
Dret, verd peu esquerre, roig salta i blau dos peus
g-v-g-v-g-v-r-b
Saltem a la corda indiv
i col.lectiva
|
VOLTA A LA CALMA:
arreplegada de
material
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 7 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell:
........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:3
OBJECTIU:-Realitzar
jocs que desenvolupen la CDG
|
Recursos
materials pilotes,cèrcols
|
FASE D’ ANIMACIÓ:
Correr colze amb
colze
|
FASE PRINCIPAL:
Dilluns, dimarts,
dimecres ... (amb pilotes grans i palmades)
Avaluació de l'equilibri
(10 seg. Cada activitat)
Manté la posició amb un
peu. flamenc 10 seg
Ulls tancats
Moure el peu
Moure el cos
Moure el peu recolzat
Relleu de la sabatilla
Es deixa la sabatilla
en el cèrcol i tornen a peu coix
Quan tots l'han deixat
van a peu coix i es la posen
|
VOLTA A LA CALMA:
Or i plata
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 30 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:1
OBJECTIU:- Controlar el cos en situacions d
‘equilibri
iniciar bot corda individual
|
Recursos materials: musica, banc , plinton,
llevapors, cordes
|
FASE D'ANIMACIÓ:
recórrer 2 metres
or-plata
|
FASE PRINCIPAL:
Equilibri després salt
des
el banc suec
al plinton
l'espatllera al llevapors
iniciació al salt de
corda per passos
el cocherito leré amb
corda llarga
saltar i xafar la corda
AMB corda individual
saltar corda
|
VOLTA A LA CALMA:
Enrotllar les
cordes i guardar-les
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 29 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:2
OBJECTIU:-
desenvolupar equilibri I coordinació
|
Recursos
materials: conos, cordes
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Els gegants i els nans
Mitja classe a la
gatzoneta i passa per sota dels gegants
|
FASE PRINCIPAL:
relleus
corrent
Peu coix esq / dreta
Cada vegada més baix
cap
pit
melic
|
VOLTA A LA CALMA:
Sambori sense
pedra
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 28 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell:
.......1/.2n
U.D.:
......L'espai i el temps
Sessió: 16
OBJECTIUS:- Relacionar l’ocupació de l'espai amb l’èxit de
les activitats proposades.
|
Recursos
materials: pilota de goma i de platja cercols, conos i piques
|
FASE D'ANIMACIÓ:
brain gym
caminar en el lloc alçant els genolls i tocant-los amb
la mà contrària
Fer el 8
|
FASE PRINCIPAL:
El papamosques
Una pilota de platja. Cercols en terra.Deuen passar del
principi al final sense que caiga
O0O0O0O0O0O0O0O0O0O0
Variant: amb pilota de goma
Assalt a la
ciutat
L’equip A defén . L’equip B ha d’intentar agafar les
tres banderes. Al que pillen eliminat a la banda. Es juga en mig camp.
|
TORNADA A LA CALMA:
Comentari de la sessió
|
DIA 23 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:1
OBJECTIU:-REALITZAR HMB
|
Recursos materials: musica,
|
FASE PRINCIPAL:
Per l'espai amb
música:
caminem
caminem cap arrere
correm
cap enrere
peu coix
peus junts
gatzoneta
agenollats
asseguts
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 21 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell:
.......1/.2n
U.D.:
......L'espai i el temps
Sessió: 15
OBJECTIUS:-
Prendre consciència del temps en relació a l'espai i/o les activitats proposades.
|
Recursos
materials: pilotes de goma
|
FASE D'ANIMACIÓ:
brain gym
caminar en el lloc alçant els genolls i tocant-los amb
la mà contrària
|
FASE PRINCIPAL:
Lentitud-rapidesa
ràpid
lent
Vaig
caminant i segons el lloc vaig lent o ràpid
Igual però caminant i corrent
Igual però botant la pilota
Igual però conduint amb el peu
El viatge de la pilota
Vàries
fileres i es passen la pilota per dalt, per baix, per un costat
|
TORNADA A LA CALMA:
Massatge de pilotes
|
DIA 16 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell:
.......1/.2n
U.D.:
......L'espai i el temps
Sessió: 14
OBJECTIUS:-
Prendre consciència del temps en relació a l'espai i/o
les activitats
proposades.
|
Recursos
materials: CD, cércols, 1 pilota
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Recorrem distàncies contant segons en veu alta
|
FASE PRINCIPAL:
Quant tarda?
Cada parella té un cércol que serà col·locat en la
línia central de la pista. Un membre de la parella correrà des del fons de la
pista fins a ficar-se dins del cércol. Mentres el seu company/a compte en veu
alta (un ,dos, tres,..) el que tarda a arribar al cércol.
Primer s'ha d'ensenyar a comptar de forma que pareguen
segons.
Una vegada l'han fet els dos membres de la parella, es
varia la distància (d'un fons de la pista a l'altre).
Relleu de
figures
Fer triangles, quadrats , pentagons i heptagons
Grups de 4, el següent ha de portar una figura que
tinga més costats
La bomba.
Tots els alumnes en cercle i un al mig, assegut i amb
els ulls tancats.
Els alumnes del cercle es passen una pilota i el
xiquet/a què està assegut al mig compte de cap 15. Quan porta 5 alça una mà,
quan porta 10 l'altra, i a 15 diu “ja” i obri els ulls. El que tinga la
pilota es posarà al mig, però quan retorne al cercle el farà assegut.
|
TORNADA A LA CALMA:
Les paraules.
Per grups de 8
alumnes/as. Es tracta de formar paraules amb el cos en el sòl en el
menor temps possible i amb la participació de tots els alumnes del grup,
|
DIA 8 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle:
......... 1r
Nivell:
........1/2n
U.D.:
......L'espai i el temps
Sessió:12
OBJECTIUS:-
Assolir nocions topològiques per mitjà de desplaçaments per l’espai
|
Recursos materials: cèrcols, bancs, cons
|
FASE D’ANIMACIÓ
bouet en alt.- Gran grup. En un terreny limitat. El mestre/a indicarà
l’alumne/a que paga. El joc és d’acaçar. Els i les alumnes que van fugint
poden salvar-se sempre que estiguen muntats en un lloc elevat ( es poden
posar tacs, bancs...).L’alumne/a que siga acaçada passarà a pagar. (10’)
|
FASE PRINCIPAL
* Salvem obstacles.- Gran grup.Equips de 7 o 8. En un
espai determinat (camp de futbet) distribuir pel terra: colxonetes, bancs,
tacs, cèrcols... i fer que els i les alumnes construesquen cinc circuits. Una
vegada construïts els passaran fent que cada vegada el desplaçament siga
d’una manera diferent. ( La decisió dels desplaçaments es deixa a llibertat
dels i de les alumnes) (15’)
|
TORNADA A LA CALMA
* Or i plata.- Gran grup.. ( 10‘ )
|
DIA 7 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle:
......... 1r
Nivell:
........1/2n
U.D.:
......L'espai i el temps
Sessió:11
OBJECTIUS:- Adquirir nocions
topològiques
per mitjà de jocs i exercicis.
|
Recursos materials: paracaigudes i
pilota, cercols
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Per un espai determinat, vam caminar sense xocar.
Després anem al trot, també evitant xocar.
Finalment, vam caminar pel dit espai i al trobar-nos
ens donem la mà.
|
FASE PRINCIPAL:
-Agarrem un paracaigudes pels bords entre tots/as.
L'agitarem, l'abaixarem al sòl, la pujarem, la rodarem,
etc.
Posteriorment posarem una pilota i la llançarem, la
recepcionaremos, evitarem que s'isca del llençol, etc.
-Ací, allí, per
totes parts.
Tots els alumnes reunits en un cercle. tres accions:
Ací: hauran d'acudir al lloc on estiga el mestre/a.
Allí: on el mestre/a indique amb la mà.
Per totes parts: Cada xiquet es desplaçarà per on
vullga.
En una escala, cada escaló és
un dia de la setmana.
CISTELLA DE
FRUITES segona part
Tots els alumnes en cèrcols. Quatre colors. Roig-poma ,
verd-pera, groc-plàtan I taronja-taronja
Canvien taronja per plàtan,…
Tuttifruti : canvien tots.
-Agrupació i dispersió.
En primer lloc s'ha d'explicar els conceptes
d'agrupació i dispersió, així com paraules sinònimes.
A la veu d'agrupació, els alumnes/as s'agruparan en un
lloc prèviament acordat.
A
la veu de dispersió, es desfarà l'agrupació.
|
TORNADA A LA CALMA:
* La taca.- Gran grup. Els alumnes estan
dispersos pel pati limitat. A la veu s'agruparan tots junts però sense xocar
formant una taca El professor/a indicarà cap a on s'ha de dirigir la taca
(nocions topològiques)
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 31 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell:
.......1/.2n
U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió: 9
OBJECTIUS:-Desenrotllar
la conducta
motriu
vivenciando l'espai.
|
Recursos
materials:
|
FASE D'ANIMACIÓ:
“A agarrar”
Un alumne/a la porta i perseguix als altres en un espai
determinat (mitja pista). Per a no ser agarrat s'ha d'obrir les cames quedant estàtic. Podrà continuar si algú li passa per
davall.
|
FASE PRINCIPAL:
relleus
rodillos
Ens vam tombar en el sòl amb les cames i braços
estirats i vam començar a rodar pel sòl. No es pot eixir de la pista i cal
evitar xocar contra els altres.
Els crancs
Per parelles,
els membres A de la parella se situen en una de les línies laterals.
Els B en l'altra. Al senyal han d'anar a quatre suports d'esquena i
ajuntar-se amb la seua parella
També 4 potes,reptar,sentats
|
TORNADA A LA CALMA:
Som flors.
Tombats boca per amunt (posició supina).Vam explicar
que són flors i que anem a passar per les estacions de l'any. Arriba la
tardor i ens vam tancar, passa l'hivern i arriba la primavera, època en què a
poc a poc vam començar a obrir-nos.
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 26 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell: ......1/.2n
U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió: 8
OBJECTIUS:- desenvolupar les
hmb ,
l’equilibri i la
coordinació, i ajustar-se a
l’espai a traves
de cartons
|
Recursos
materials: cartons pilota de platja,cinta
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Experimentar amb cartons fins conduir-los al patinatge
Patinar cap avant, arrere, de costat, ràpid
|
FASE PRINCIPAL:
Patinadores
D’una línia a
l’altra
Amb els peus
Amb les
mans
Creuar el riu amb dos cartons
Monopatin
Equilibri amb un cartró en el cap.
alçar-se i seure
congelats
Saltar les pedres del riu
Els siamesos
Cartó amb el pit entre els dos
En l’esquena
Entre els genolls
Entre les nalgues
Volei en terra asseguts amb pilota de platja
|
TORNADA A LA CALMA:
Tombats, inspirem i expirem amb el carto en la part
abdominal
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 25 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle:
......... 1r
Nivell:
........1/2n
U.D.:
....et
Sessió: 7
OBJECTIUS:- Desenrotllar la percepció espacial i
temporal
|
Recursos materials:
CD. “La Bomba” (King Àfrica) . Pandero
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Buscar
un company/a i quan es diga “1” xocaran palmes i quan es diga ”2” xocaran
el cul.Quan es diga 3 s'eixiran fora de la pista.
Podem combinar nombres (p. Ehem.:1 i
3, es xoquen les mans fora de la pista)
|
FASE PRINCIPAL:
Caminar sense
tocar-se.
Els alumnes/as col·locats en un espai (per exemple
mitja pista de basquetbol) caminen sense tocar-se. El professor/a anirà
reduint l'espai (amb els braços estesos fent un angle) i els alumnes no podran
eixir d'ell, fent-se cada vegada més xicotet.
Fugir de
l'alumne o alumnes que indique el professor.
Dividim la classe en dos grups. Primer juga un
grup i des`prés l’altre.Els xiquets/es distribuïts per la pista fugen del
xiquet/a què nom el professor/a. No es podrà eixir de la pista.Se la
queden 3 alumnes. Els agafats es
queden asseguts quan se’ls pilla.
Vam seguir al
pandero
Els xiquets/as seguiran amb passos el ritme del
pandero.
Variant: Si el ritme és de corcheas (tu) corren, si és
de negres (ta) boten i si és de blanques (taaa) caminen.
Ballem un ritme amb el pander
fins que es diesen caure a terra
|
TORNADA A LA CALMA:
Ballar una cançó(“La Bomba”) per a comprovar el ritme i
experimentar diverses nocions topològiques
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 24 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell: .......1/.2n
U.D.: ..........l'espai i el temps
Sessió:6
OBJECTIUS:- Realitzar jocs de percepció espacial i
temporal amb diari
|
Recursos
materials: Periòdics.
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Un full de paper en terra: ¿qui és capaç de..
Ficar solament dos peus, ,mans
, Un peu i dues mans ,
Cap
Cap i una mà
, Cap i dues mans ,
cap, dues mans i un peu
cap,mans
i peus , tot el cos
|
FASE PRINCIPAL:
Busca un espai
Es repartix un full de diari i es col·loquen damunt. A
tots menys a un. Al senyal han de canviar de full.
L'últim/a es queda sense full.
-A patinar
Es repartix un full doble de diari a cada xiquet/a i ha
de posar-se-la davall dels peus i començar a caminar amb els fulls davall
dels peus. A vore qui acaba amb el full més sencera, qui arriba abans a un
punt,
Fer una bola de paper i...
Llançar i agafar
Colpejar amb la palma de les mans
Ficar-se-la al cap i que no caiga
Ficar-la al peu en equilibri i despres llançar-la
Fer-se tocs amb el peu
Tirar a cistella
Passes per
parelles
Llançar Amb la mà i l’altre l’arreplega sense que caiga
Colpejar enlaire Amb el peu i l’altre l’arreplega sense que caiga
Partit de tennis sense que caiga
Fer una porteria i llançar amb la ma per a marcar gol
TORNADA A LA CALMA
Pluja de papers.
Agarrem els papers que hi ha pel sòl i els vam llançar
a l'aire per a provocar una pluja de papers.
Batalla boles de neu
arrepleguem i
els tirem a la paperera.
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 19 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell: .......1/.2n
U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió: 5
OBJECTIUS:-
Vivenciar l'espai propi
i dels altres a través de jocs.
|
Recursos
materials: ringos
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Experimentar amb
els ringos.
|
FASE PRINCIPAL:
Mantenir el ringo amb el peu
Llançar-lo amb el peu i agafar-lo
Ballar el ringo amb un dit
Llançar el ringo
i agafar-lo (d-e)
Dies de la setmana
Llançar-lo el
més lluny
llançar-lo
rodant
Passar-se el
ringo per parelles
Jugar a
congelats
Joc del
comecocos.
Per les línies
de la pista de basquetbol anem
caminant sense eixir-nos. Un alumne/a perseguix per les línies. Al xiquet/a
què agarre també es convertix en perseguidor.
|
TORNADA A LA CALMA:
La serp
Anem en fila desplaçant-nos caminant lentament. Al senyal l'ultime sale corrent a trot i se
situa el primer
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 18 D'OCTUBRE DE 2012
Repàs de la classe dels saquets
DIA 17 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle : 1r
Nivell : 1/2
Unitat L'espai i el temps
Sessió : 4
Objectius : * Relacionar les diferents parts
del cos amb l’espai.
|
FASE D’ANIMACIÓ
* Fem filera.- Gran grup. Els i
les alumnes en desplaçament lliure. El mestre/a anomena un/a alumne/a i tots i totes han
d’anar ha fer una filera, tot posant-se darrere de la persona anomenada.El
mestre/a indicarà si la filera s’ha fet correctament o no, i anirà preguntant
el perquè no ha eixit bé.
Variants.- El mestre/a
indicarà les pautes a seguir: ordre, col,laboració, distància... (10’)
|
FASE PRINCIPAL
L’ombra.- . Parelles. Els i les alumnes en
moviment lliure. Els components de les parelles se situaran un darrere de
l’altre. La persona que va darrere ha d’imitar els moviments, gestos,
accions... que realitze la persona que va davant.
L’elefant
Una mà toca la barbeta i l’altra passa pel mig i la
meitat persegueix a
L’altra meitat. Al que toque seu.
Canari a la gàbia.
- Per trios. Dos
agafats pels muscles, deixant un espai : “gàbia”, on puga entrar un/a
company/a. Un/a paga i es queda enmig
del cercle on estan disposades les gàbies. La persona que pag diu: “ canaris
a la gàbia”. Tots i totes han d’eixir de la seua gàbia i buscar de situar-se
en una altra. En eixe moment la persona que estava pagant aprofitarà per
trobar-ne una buida. Qui es que de sense “gàbia” continuarà el joc.
(10’)
|
TORNADA A LA CALMA
GEL.- Gran
grup. Caminant lliurement per l’espai i a la veu de “congelats”, han de quedar-se quiets
durant 5’’ i després continuen desplaçant-se per l’espai marcat, ( 5‘ )
|
DIA 11 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell: .......1/.2n
U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió: 3
OBJECTIUS:-
Prendre consciència del espai propi i dels altres a través de jocs
|
Recursos materials:
|
FASE D'ANIMACIÓ:
El xiclet.
Fem un cercle i fem diversos moviments relacionats amb
la comprensió de l'espai (ens vam estirar, ens encollim, vam ocupar un
xicotet o gran espai, etc.).
|
FASE PRINCIPAL:
Joc de l'espai.
Tots els xiquets / as formen un cercle agarrats de la
mà. Hauran de prendre referència del lloc que ocupen i dels companys que
tenen al costat, ja que quan es diga 1 hauran de tornar a formar el mateix
cercle. L'últim que arribe ha de fer una prova.
En fila (2)
grups de tres (3)
Ziga-zaga per grups
El gat i el
ratolí.
Cançó ratón que te pilla el gato..
Tots els alumnes/as en cercle agarrats de la mà menys
un/a què es queda al mig (el ratolí) i un altre/a què es queda fora (gat). El
gat ha d'agarrar al ratolí, però el grup intentarà impedir-lo pujant les mans
perquè el ratolí fuga i baixant-los perquè no passe el gat
|
TORNADA A LA CALMA:
La serp
Anem en fila desplaçant-nos caminant lentament. Al senyal l'ultime sale corrent a trot i se
situa el primer
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 10 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle:
......... 1r
Nivell:
........1/2n
U.D.:
......L'espai i el temps
Sessió:2
OBJECTIUS:-
Desenrotllar les possibilitats perceptives del cos (visual, auditiva, tàctica i kinestésica)
|
Recursos materials:
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Xafar i que no
et xafen
Per parelles s'intenta xafar el company/a i que no et
xafen. Ha de xafar-se amb suavitat per a evitar fer mal.
|
FASE PRINCIPAL:
Anem a alçar-nos
Asseguts en cercle, a vore si són capaços d'alçar-se
del sòl sense ajuda de mans, genolls, etc. només amb els peus.
Nota: provar amb les cames encreuades.
-Els quatre
cantons
primer individual
Cinc grups. El grup ha d'anar agarrat de la mà.al
senyal canvia de cantó i el que es queda sense cantó va al centre.
Regla: no és vàlid soltar-se.
L’agafadeta
Grups de tres
|
TORNADA A LA CALMA:
Durs i blans.
Per parelles, Un company es posa dur (tensa els
músculs) o es posa bla (es relaxa) i l'altre el comprova.
Canvi
de rol.
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 5 D'OCTUBRE DE 2012
AVENTURES AMB DORA LA EXPLORADORA
DIA 4 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle:
......... 1r
Nivell:
........1/2n
U.D.:
......L'espai i el temps
Sessió:1
OBJECTIUS:-
Adquirir nocions
topològiques
per mitjà de jocs .
|
Recursos materials: saquets
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Manipular els saquets individualment
|
FASE PRINCIPAL:
-Tirar els
saquets enlaire i agafar-los...
dues mans
mà dreta
mà esquerra
altra part del cos (cap, genoll, peu, esquena)
LLANÇAR els
saquets a distància per damunt del muscle
LLANÇAR els
saquets amb precisió per baix de la cintura a una línia
Joc dels
congelats
Transportar saquets amb el
cap, genoll, peu, esquena d’una part a l’altra
Passem un banc (normal I
invertit) amb el sac al cap
4 bancs. dos i dos un començà per la dreta i acaba per
l'esquerra
|
TORNADA A LA CALMA:
Anem a ballar el
bugui-buguiAmb la ma dins
Amb la ma fora
Amb la ma dins
La fem rodar
Ballem el bugui-bugui
Donem mitja volta
I ara piquem les mans
Hey bugui bugui bugui.......hey!
Hey bugui bugui bugui.......hey!
Hey bugui bugui bugui.......hey!
I
ara piquem les mans
|
HIGIENE
PERSONAL:
|
DIA 12 DE SETEMBRE DE 2012
AVALUACIÓ INICIAL
PRESENTACIÓ I EXPLICACIÓ DE LES NORMES I ÚS DE LA BOSSA D'HIGIENE
Equilibri (pata coixa + banc invertit)
Cuclilles caminar
Cuclilles caminar
Coordinació 10 aros
DIA 13 DE SETEMBRE DE 2012
Cuclilles saltar
saltar un pilonet de 30cm
saltar longitud 60 cm
volantins
DIA 14 DE SETEMBRE DE 2012
PROVA D'EQUILIBRI
BOTAR CORDA
BOTAR PILOTA
JOC DE "TORITO EN ALTO"
DIA 19 DE SETEMBRE DE 2012
Aprendre a fer un calfament articular.
Joc de llançar i rebre
DIA 20 DE SETEMBRE DE 2012
Dia 21 de setembre de 2012
Dia 26 de setembre de 2012
Dia 27 de setembre de 2012
ENSENYEM LES /ELS......
EL LLEÓ DORMIT
EL CARTER PORTA CARTES PER A...
DIA 13 DE SETEMBRE DE 2012
Cuclilles saltar
saltar un pilonet de 30cm
saltar longitud 60 cm
volantins
DIA 14 DE SETEMBRE DE 2012
PROVA D'EQUILIBRI
BOTAR CORDA
BOTAR PILOTA
JOC DE "TORITO EN ALTO"
DIA 19 DE SETEMBRE DE 2012
Aprendre a fer un calfament articular.
Joc de llançar i rebre
DIA 20 DE SETEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1 / 2
U.D.: .......... COS
Sessió: 1
OBJECTIUS:-
Desenvolupar les capacitats perceptives del cos
|
Fer calfament articular
Perseguixen els colors de camiseta roja,blava,…
CONDUIR I XUTAR |
Dia 21 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1/2
U.D.: .......... COS
Sessió: 2
OBJECTIUS:- Coneixer el cos a traves de jocs
|
Recursos materials: matalaps xicotets o cartons.Un matalap
|
FASE D’ANIMACIÓ:
Paco Muñoz:el millor el fem en les mans
|
FASE PRINCIPAL:
* * La mosca. Per parelles. Un xiquet fa de mosca i el mestre diu en la part que ha de parar-se.
-
Carreres amb el cul.
Cada xiquet amb un matalap asseguts fan curses arrossegant-se amb el cul.
Variants: a gates, reptant, cuclilles
**Volteretes.
Fer un gir sobre l’eix horitzontal explicant les mesures de seguritat.(barbilla al pit; flexionar el tronc fins realitzar una curvatura en l’ esquena, mirant cap a dalt entre las cames; ,etc.).
Joan petit
|
TORNADA A LA CALMA:
Tots en cercle. Inspirem a la vegada que pugem els braços i expirem baixant-los . Inspirem a la vegada que pugem de puntetes i expirem baixant els peus
Braços, cames i cos
Durs com a pedres
Molls com cotó
|
HIGIENE PERSONAL:
|
Dia 26 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........
1/2
U.D.: .......... COS
Sessió:3
OBJECTIUS:-
Coneixer el cos a traves de jocs
|
Recursos
materials:
|
FASE D’ ANIMACIÓ:
Conec el meu cos(Ens rasquem)
Fem un repas de
les parts del cos, incloses les articulacions,assenyalando en el nostre cos
la part o articulació que proposen els xiquets.
|
FASE PRINCIPAL:
Joc dels colegues
Se fan parelles i se situen enfront a uns 15 ó 20
metros formant dos fileres enfrontades.
Mentres el profesor/a canta una canço en el que hi ha una paraula clau i els
xiquets ballen en el puesto . Quan se diga la paraula previament acordada
deuen eixir corrent per a abraçar-se amb el company. Els ultims en abraçar-se
ajuden al mestre, ballant i cantant.
Cursa de respiració amb una lletra
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Parxis
bufar llapissos
|
TORNADA A LA CALMA:
Fer cosquerelles
|
HIGIENE PERSONAL:
|
Dia 27 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........
1/2
U.D.: .......... COS
Sessió: : 4
OBJETIUS:-
Descobrir les diferents relacions
que s’estableixen entre les diferents parts del cos i un objecte
determinat ( mocador de paper).
Recursos materials: Mocadors de paper
|
FASE D’ANIMACIÓ
*La lapa.- Els i les alumnes van voltant
per l’espai determinat. A
l’ordre del mestre/a: “lapa”, han d’abraçar-se.
|
FASE PRINCIPAL
** El
paracaiguda.- Els i les alumnes en un cercle. Els i les alumnes
llancen el mocador a l’aire i l’han de parar amb la part del cos que vulguen.
Variants.- Dirigit pel mestre/a.
Mantenir-lo en l’aire bufant.
*
Cursa de mocadors.- En un
terreny limitat, no massa llarg. Els i les alumnes deixen el mocador a terra
i l’han de fer arribar a la línia marcada,
* Arrugar i planxar.- En disposició de
cercle.Els i les alumnes arruguen i planxen
el mocador, mentre un personatge (un/a alumne/a) es passeja: si se’n
va l’arruguen i quan torne ha d’estar planxat. Puntuar els i les que millor
deixen el mocador planxat.
* La invasió.- Tots i totes fan una pilota
amb el mocador. Se situen un enfront de l’altre
separats per una ratlla. Han d’intentar aconseguir que la pilota
pròpia i la del contrari es queden en
camp de l’altre. (Parella)
.
* Boles corredores.- Sobre una distància
marcada, aconseguir fer arribar la pilota pròpia abans que la del company/a.
Els mitjans de desplaçament poden ser variats : bufant, amb el dit, amb la
mà, amb el peu
|
TORNADA A LA CALMA
Futbol-dit.-
Un/a enfrontat amb altre/a, amb una línia divisòria enmig. Aconseguir que la
pilota no siga parada pel contrari i marque un gol. (Parelles)
Variant :
Per parelles lancen la pilota i l’altre fa de porter
|
HIGIENE PERSONAL
|
Dia 28 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1/2
U.D.: .........COS
Sessió: 5
OBJETIUS :Reconéixer els
segments corporals i articulacions
|
FASE
D’ANIMACIÓ
* Puça verinosa.-
Quatre o cinc alumnes paguen, Els altres dispersos per un espai determinat
Els qui paguen han d’intentar acaçar els altres. El mestre/a indica la
part del cos que han de tocar. Els tocats han de posar-se la mà sobre la part
tocada. Quan tots/es siguen acaçats, els quatre o cinc últims paguen.
Variants.- Els i
les alumnes indicaran la part del cos a tocar.
|
FASE
PRINCIPAL
Lluís diu
que... Els i les alumnes en un cercle. El mestre/a comença
a nomenar parts
del cos i els i les alumnes els han d’identificar tocant-se’ls amb la mà.
Variants.- Cadascú dels alumnes diu la part a tocar.
Fer l’exercici
però assenyalant sobre el cos d’un/a
altre/a company/a (metge/malalt)
* Jocs d’agrupament.- desplaçaments . :
caminar, trotar,córrer...En un moment determinat indica: per parelles. Tornen
a desplaçament lliure. trios.
MIXTOS!!!
* Els colors.-En disposició de cercle. El
mestre/a conta una
història en la qual es nomenen colors. Cada vegada que
es diu el color, els alumnes han d’anar corrent a tocar l’objecte que tinga
eixe color i tornar al cercle.
Variants.- Anar a tocar formes: quatrat, triangles,
cercles...
* El ninot.- Un/a fa de ninot de drap i l’altre/a alça les
diferents parts del cos segons les va anomenant el
mestre/a. (Parella)
|
TORNADA
A LA CALMA
* Ninot de neu.- En disposició de cercle. El
mestre/a indicarà la
construcció del ninot.(tensió de muscles) i , a poc a
poc, comença a eixir el sol i el ninot anirà derretint-se( distensió
muscular) fins a caure desfet a terra.
|
HIGIENE
PERSONAL
|
OBSERVACIONS – ANOTACIONS
|
DIA 3 D'OCTUBRE DE 2012
RELAXACIÓ 5'
CALFAMENT DE LES ARTICULACIONS EL XICLE SALTARÍENSENYEM LES /ELS......
EL LLEÓ DORMIT
EL CARTER PORTA CARTES PER A...
No hay comentarios:
Publicar un comentario