sesiones 1r C








DIA 18 DE GENER  DE 2013



Cicle: ......... 1r            
 Nivell: ........1/2n                                                                                       

U.D.: ...... E.M.    
 Sessió:    1       
OBJECTIUS:-  Desenvolupar l’expressió per mitjà d’una aventura                          
 Recursos materials: maquillatge
FASE D'ANIMACIÓ:
Hui ens anem a convertir en indis.
Vivien en America, en tribus i en tendes de campanya.
Tenien la pell fosca i per això els dien pieles rojas.
Ens pintem la cara de bklau i de roig i dividim la classe en dos tribus : Apatxes i sioux
FASE PRINCIPAL
:
Eixim de classe ,despai i en silenci per a que ningú ens senta. Arribem al lloc i comencem a fer el crit indi i a desplaçar-nos.
On hem deixat els cavalls? Fiquem l’oïda a terra, la ma damunt dels ulls. Hi son allà! Correm i agafem als cavalls. Al trot I al gallop
Anem a caçar un conill. Deixem els cavalls ben lligats. Reptem per terra. Ha fugit el conill!
Pugem a les espatlleres a per fruita i la tirem al mig. Cantem maketu me tu me papa
Hem d’anar a pel sopar
Que soparem? Peix
On? Al riu
Pugem a la canoa. Remem. Rio revolt.
Les ones ens tiren cap avant,cap darrere, a la dreta, a l’esquerra
Passem per baix un pont. Una piranya  ha pujat dalt de la canoa.
Nadem fins la vorera. Ens sequem al sol.
En la butxaca hi ha peixos.
Fem una foguera i cantem la cançò eram sam sam
Dos grups Apatxes (blaus) i sioux (rojos). i juguem a perseguir.

Per tribus llancen a cistella

VOLTA A LA CALMA:
Prendre conciencia de la diversitat de cultures i el seu respecte cap qualsevol.
HIGIENE PERSONAL:


DIA 17 DE GENER  DE 2013



Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:10
OBJECTIU:- millorar coord oculo-manual
 Recursos materials: pilotes
FASE DE ANIMACIÓN:
Per parelles.
Es passen la pilota amb una mà i reben en dos.
Un llança i l’altre té que evitar que li peguen.(entre un espai determinat:valla)
canvi al llançament
FASE PRINCIPAL:
Balontiro/ pelota envenenada/cementeri
Primer sense que hi hagen morts
No poden eixir del camp, ni per agafar el baló

HIGIENE PERSONAL:



DIA 146 DE GENER  DE 2013


Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:9
OBJECTIU:- desenrrotllar l’equilibri estàtic

 Recursos materials: cordes
FASE D'ANIMACIÓ:
Caminem de puntetes
           "Sobre els talons
caminem a la gatzoneta

Rodar els braços com aspes de molí
FASE PRINCIPAL:
corda individual
zancos
Perseguir a peu coix en cercle (mitja pista de volei) i si toca al de davant eliminat
Joc d'equilibri
Un infant suggereix un moviment o postura en equilibri que la resta imita
Creuar el pont
caminant
Peu coix dreta
Peu coix esquerra
peus junts
d'esquena
A quatre suports
TORNADA A LA CALMA:
Sambori sense pedra
HIGIENE PERSONAL:



DIA 11 DE GENER  DE 2013


Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:8
OBJECTIU:- desenvolupar la coordinació
 Recursos materials: balons de futbito
FASE D'ANIMACIÓ:

Manipulació de les pilotes
Per parelles, passe i control.

FASE PRINCIPAL:
Per parelles lliures, un / a amb una pilota, l'altre / a ha llevar-
La meitat de la classe amb pilota, l'altra meitat ha de llevar-li-la
Entre parelles, han de marcar gol i intentar que no li marquen (tots alhora en les dues porteries)
Conduir entre cons i xutar
rondo
Dos contra dos, regatejar i intentar marcar gol en un camp





VOLTA A LA CALMA:
Recollida de material
HIGIENE PERSONAL:


DIA 10 DE GENER  DE 2013



Cicle: ........ 1                                 
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:7
OBJECTIU:- Desenvolupar la coordinació óculo-manual
 Recursos materials: pilotes, birles
FASE D'ANIMACIÓ:
En una primera part botaran les pilotes lliurement
En la segona realitzaran llançaments a l'aire, recepcions i colps
FASE PRINCIPAL:
Els dies de la setmana amb pilota

Per parelles, els 1 a un costat i els 2 a l'altre.
** Pot estàtic
** Pot dinàmic
llançar la pilota per l'esquena i rebre.
Al revés.
rodar la pilota per la cintura
aixecar la pilota botant-la del sòl
botar dues pilotes alhora
Llançar a la paret i que bote entre les cames i la reculli la parella
Relleus amb bot
Llançaments a cistella (ensenyar tècnica de llançament)

Llançaments de punteria (d'handbol) a un bol a diferents distàncies
VOLTA A LA CALMA:
Massatge amb pilota
Passem la pilota per la nostra parella dels peus al front i viceversa, supino i prono.
HIGIENE PERSONAL:


DIA 19  DE DESEMBRE DE 2012

Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:4
OBJECTIU:- Desenrrotllar la coordinació
 Recursos materials: saquets, banc, cordes, gorres
FASE D'ANIMACIÓ:

Fer equilibri amb els saquets

En cercle: ... sac al cap puge i Baix
                     Sac a la Cuixa i equilibri 10 SEGONS (una i l'altra cama)


FASE PRINCIPAL:

Avaluació equilibri dinàmic
Peu coix dreta / esq recórrer 10 metres
Passar un banc suec a l'inrevés
Passar un banc suec en diagonal fins a la barra 6


Polis i cacos
VOLTA A LA CALMA:
Botem a la corda comú
HIGIENE PERSONAL:


DIA 14  DE DESEMBRE DE 2012

Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:5
OBJECTIU:- iniciar bot corda individual
 Recursos materials: cordes

FASE PRINCIPAL:


  salt de corda amb els xiquets de 6é

VUELTA A LA CALMA:
arreplegar les cordes
HIGIENE PERSONAL:



DIA 13  DE DESEMBRE DE 2012



Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:5
OBJECTIU:- iniciar bot corda individual
 Recursos materials: cordes
FASE D'ANIMACIÓ:

Joc de les raboses
corda darrere
Variant: pinzes

FASE PRINCIPAL:

el cazatren
Parelles, una corda
Un fa de cavall


Sogatira
  gran grup


  salt de corda

VUELTA A LA CALMA:
arreplegar les cordes
HIGIENE PERSONAL:



DIA 12  DE DESEMBRE DE 2012




Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:6
OBJECTIU:- treballar equilibri dinàmic
 Recursos materials: cordes,zancos, cèrcols
FASE D'ANIMACIÓ:
Descubrir els zancos manejant-los
FASE PRINCIPAL:
Realitzar un trajecte amb zancos (pujades i baixades)
(en segon poden pujar escales)
Passar el riu deixant pots d’equilibri en terra com si creuara un riu

Creuar el riu amb anelles
Es posen anelles intercalats a diferents distàncies, formant un camí:
Normal, peu coix, peus junts, alternatiu i amb
Consignes: groc peu Dret, verd peu esquerre, roig salta i blau dos peus
g-v-g-v-g-v-r-b

Saltem a la corda indiv i col.lectiva

VOLTA A LA CALMA:
arreplegada de material
HIGIENE PERSONAL:


DIA 7  DE DESEMBRE DE 2012



Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                               
 U.D.: ..........EC
Sessió:3
OBJECTIU:-Realitzar jocs que desenvolupen la CDG
 Recursos materials pilotes,cèrcols
FASE D’ ANIMACIÓ:
Correr colze amb colze
FASE PRINCIPAL:
Dilluns, dimarts, dimecres ... (amb pilotes grans i palmades)

Avaluació de l'equilibri (10 seg. Cada activitat)
Manté la posició amb un peu. flamenc 10 seg

Ulls tancats
Moure el peu
Moure el cos
Moure el peu recolzat

Relleu de la sabatilla
Es deixa la sabatilla en el cèrcol i tornen a peu coix
Quan tots l'han deixat van a peu coix i es la posen


VOLTA A LA CALMA:
Or i plata
HIGIENE PERSONAL:


DIA 30 DE NOVEMBRE DE 2012

Cicle: ........ 1                
Nivell: ........1/ 2º                              
U.D.: ..........EC
Sessió:1
  OBJECTIU:- Controlar el cos en situacions d ‘equilibri
   iniciar bot corda individual
 Recursos materials: musica, banc , plinton, llevapors, cordes
FASE D'ANIMACIÓ:

recórrer 2 metres or-plata
 

FASE PRINCIPAL:

Equilibri després salt des
                  el banc suec
                   al plinton
                    l'espatllera al llevapors

iniciació al salt de corda per passos
el cocherito leré amb corda llarga
saltar i xafar la corda AMB corda individual
saltar corda
VOLTA A LA CALMA:
Enrotllar les cordes i guardar-les
HIGIENE PERSONAL:


DIA 29 DE NOVEMBRE DE 2012



Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                    
 U.D.: ..........EC
Sessió:2
OBJECTIU:- desenvolupar equilibri I coordinació
 Recursos materials: conos, cordes
FASE D'ANIMACIÓ:

Els gegants i els nans
Mitja classe a la gatzoneta i passa per sota dels gegants
FASE PRINCIPAL:
relleus
corrent
Peu coix esq / dreta

Cada vegada més baix
cap
pit
melic

VOLTA A LA CALMA:
Sambori sense pedra
HIGIENE PERSONAL:


DIA 28 DE NOVEMBRE DE 2012

Cicle: ......... 1r
 Nivell: .......1/.2n
 U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió: 16
OBJECTIUS:- Relacionar l’ocupació de l'espai amb  l’èxit de  les activitats proposades.                                                                                                                
 Recursos materials: pilota de goma i de platja cercols, conos i piques
FASE D'ANIMACIÓ:
brain gym
caminar en el lloc alçant els genolls i tocant-los amb la mà contrària
Fer el 8
FASE PRINCIPAL:
El papamosques

Una pilota de platja. Cercols en terra.Deuen passar del principi al final sense que caiga
O0O0O0O0O0O0O0O0O0O0
Variant: amb pilota de goma

Assalt a la ciutat

L’equip A defén . L’equip B ha d’intentar agafar les tres banderes. Al que pillen eliminat a la banda. Es juga en mig camp.



TORNADA A LA CALMA:
Comentari de la sessió


DIA 23 DE NOVEMBRE DE 2012



Cicle: ........ 1                
Nivell: ........1/ 2º                              
U.D.: ..........EC
Sessió:1
  OBJECTIU:-REALITZAR HMB
  
 Recursos materials: musica,
FASE PRINCIPAL:

  Per l'espai amb música:
caminem
caminem cap arrere
correm
cap enrere
peu coix
peus junts
gatzoneta
agenollats
asseguts




HIGIENE PERSONAL:



DIA 21 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
 Nivell: .......1/.2n
 U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió: 15 
OBJECTIUS:-  Prendre consciència del temps en relació a l'espai i/o              les activitats proposades.                                                                                                                 
 Recursos materials: pilotes de goma
FASE D'ANIMACIÓ:
brain gym
caminar en el lloc alçant els genolls i tocant-los amb la mà contrària
FASE PRINCIPAL:
Lentitud-rapidesa                                                   ràpid

                                                     lent

Vaig caminant i segons el lloc vaig lent o ràpid
Igual però caminant i corrent
Igual però botant la pilota
Igual però conduint amb el peu

El viatge de la pilota

Vàries fileres i es passen la pilota per dalt, per baix, per un costat
TORNADA A LA CALMA:
Massatge de pilotes


DIA 16 DE NOVEMBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r
 Nivell: .......1/.2n
 U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió: 14 
OBJECTIUS:-  Prendre consciència del temps en relació a l'espai i/o             
 les activitats proposades.                                                                                                                 
 Recursos materials: CD, cércols, 1 pilota
FASE D'ANIMACIÓ:
Recorrem distàncies contant segons en veu alta
FASE PRINCIPAL:
Quant tarda?
Cada parella té un cércol que serà col·locat en la línia central de la pista. Un membre de la parella correrà des del fons de la pista fins a ficar-se dins del cércol. Mentres el seu company/a compte en veu alta (un ,dos, tres,..) el que tarda a arribar al cércol.
Primer s'ha d'ensenyar a comptar de forma que pareguen segons.
Una vegada l'han fet els dos membres de la parella, es varia la distància (d'un fons de la pista a l'altre).
Relleu de figures
Fer triangles, quadrats , pentagons i  heptagons
Grups de 4, el següent ha de portar una figura que tinga més costats

La bomba.
Tots els alumnes en cercle i un al mig, assegut i amb els ulls tancats.
Els alumnes del cercle es passen una pilota i el xiquet/a què està assegut al mig compte de cap 15. Quan porta 5 alça una mà, quan porta 10 l'altra, i a 15 diu “ja” i obri els ulls. El que tinga la pilota es posarà al mig, però quan retorne al cercle el farà assegut.

TORNADA A LA CALMA:
Les paraules.
Per grups de 8  alumnes/as. Es tracta de formar paraules amb el cos en el sòl en el menor temps possible i amb la participació de tots els alumnes del grup,



DIA 8 DE NOVEMBRE DE 2012


Cicle: ......... 1r 
Nivell: ........1/2n  
U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió:12                                                    
 OBJECTIUS:-  Assolir nocions topològiques per mitjà de desplaçaments   per l’espai
 Recursos materials: cèrcols, bancs, cons

FASE D’ANIMACIÓ
                       bouet en alt.- Gran grup. En un terreny limitat. El mestre/a indicarà l’alumne/a que paga. El joc és d’acaçar. Els i les alumnes que van fugint poden salvar-se sempre que estiguen muntats en un lloc elevat ( es poden posar tacs, bancs...).L’alumne/a que siga acaçada passarà a pagar. (10’)
FASE PRINCIPAL
* Salvem obstacles.- Gran grup.Equips de 7 o 8. En un espai determinat (camp de futbet) distribuir pel terra: colxonetes, bancs, tacs, cèrcols... i fer que els i les alumnes construesquen cinc circuits. Una vegada construïts els passaran fent que cada vegada el desplaçament siga d’una manera diferent. ( La decisió dels desplaçaments es deixa a llibertat dels i de les alumnes)    (15’)
                                                                                                                                                                                
TORNADA A LA CALMA
* Or i plata.- Gran grup.. ( 10‘ )



DIA 7 DE NOVEMBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r  
Nivell: ........1/2n
U.D.: ......L'espai i el temps                   
 Sessió:11                                                        
OBJECTIUS:-  Adquirir nocions
topològiques per mitjà de jocs i exercicis.              
 Recursos materials: paracaigudes i pilota, cercols
FASE D'ANIMACIÓ:
Per un espai determinat, vam caminar sense xocar.
Després anem al trot, també evitant xocar.
Finalment, vam caminar pel dit espai i al trobar-nos ens donem la mà.
FASE PRINCIPAL:
-Agarrem un paracaigudes pels  bords entre tots/as.
L'agitarem, l'abaixarem al sòl, la pujarem, la rodarem, etc.
Posteriorment posarem una pilota i la llançarem, la recepcionaremos, evitarem que s'isca del llençol, etc.
-Ací, allí, per totes parts.
Tots els alumnes reunits en un cercle. tres accions:
Ací: hauran d'acudir al lloc on estiga el mestre/a.
Allí: on el mestre/a indique amb la mà.
Per totes parts: Cada xiquet es desplaçarà per on vullga.
En una escala, cada escaló és un dia de la setmana.
 CISTELLA DE FRUITES segona part
Tots els alumnes en cèrcols. Quatre colors. Roig-poma , verd-pera, groc-plàtan I taronja-taronja
Canvien taronja per plàtan,…
Tuttifruti : canvien tots.
 -Agrupació i dispersió.
En primer lloc s'ha d'explicar els conceptes d'agrupació i dispersió, així com paraules sinònimes.
A la veu d'agrupació, els alumnes/as s'agruparan en un lloc prèviament acordat.
A la veu de dispersió, es desfarà l'agrupació.
TORNADA A LA CALMA:
* La taca.- Gran grup. Els alumnes estan dispersos pel pati limitat. A la veu s'agruparan tots junts però sense xocar formant una taca El professor/a indicarà cap a on s'ha de dirigir la taca (nocions topològiques)
HIGIENE PERSONAL:


DIA 31 D'OCTUBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r
 Nivell: .......1/.2n
U.D.: ......L'espai i el temps                   
Sessió: 9
 OBJECTIUS:-Desenrotllar la conducta
 motriu vivenciando  l'espai.                
 Recursos materials:
FASE D'ANIMACIÓ:
“A agarrar”
Un alumne/a la porta i perseguix als altres en un espai determinat (mitja pista). Per a no ser agarrat s'ha d'obrir les cames  quedant estàtic. Podrà continuar si algú li passa per davall.
FASE PRINCIPAL:
 relleus
rodillos
Ens vam tombar en el sòl amb les cames i braços estirats i vam començar a rodar pel sòl. No es pot eixir de la pista i cal evitar xocar contra els altres.
Els crancs
Per parelles,  els membres A de la parella se situen en una de les línies laterals. Els B en l'altra. Al senyal han d'anar a quatre suports d'esquena i ajuntar-se amb la seua parella
També 4 potes,reptar,sentats

TORNADA A LA CALMA:
Som flors.
Tombats boca per amunt (posició supina).Vam explicar que són flors i que anem a passar per les estacions de l'any. Arriba la tardor i ens vam tancar, passa l'hivern i arriba la primavera, època en què a poc a poc vam començar a obrir-nos.
HIGIENE PERSONAL:




DIA 26 D'OCTUBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r  
Nivell: ......1/.2n
U.D.: ......L'espai i el temps
Sessió: 8                                                                                                  OBJECTIUS:-  desenvolupar les hmb ,
 l’equilibri i la coordinació, i ajustar-se  a
 l’espai a traves de cartons        
 Recursos materials: cartons pilota de platja,cinta
FASE D'ANIMACIÓ:
Experimentar amb cartons fins conduir-los al patinatge
Patinar cap avant, arrere, de costat, ràpid
FASE PRINCIPAL:
Patinadores
D’una línia a l’altra
       
Amb els peus
        Amb les mans
Creuar el riu amb dos cartons
Monopatin
Equilibri amb un cartró en el cap.
alçar-se i seure
congelats
Saltar les pedres del riu
Els siamesos
Cartó amb el pit entre els dos
En l’esquena
Entre els genolls
Entre les nalgues
Volei en terra asseguts amb pilota de platja
TORNADA A LA CALMA:
Tombats, inspirem i expirem amb el carto en la part abdominal
HIGIENE PERSONAL:


DIA 25  D'OCTUBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r                                              
Nivell: ........1/2n
U.D.: ....et              
Sessió: 7                                                     
 OBJECTIUS:-  Desenrotllar la percepció espacial i temporal
 Recursos materials: CD. “La Bomba” (King Àfrica) . Pandero
FASE D'ANIMACIÓ:
 Buscar un company/a i quan es diga “1” xocaran palmes i quan es diga ”2” xocaran el cul.Quan es diga 3 s'eixiran fora de la pista.
Podem combinar nombres (p. Ehem.:1 i 3, es xoquen les mans fora de la pista)

FASE PRINCIPAL:
Caminar sense tocar-se.
Els alumnes/as col·locats en un espai (per exemple mitja pista de basquetbol) caminen sense tocar-se. El professor/a anirà reduint l'espai (amb els braços estesos fent un angle) i els alumnes no podran eixir d'ell, fent-se cada vegada més xicotet.
Fugir de l'alumne o alumnes que indique el professor.
Dividim la classe en dos grups. Primer juga un grup i des`prés l’altre.Els xiquets/es distribuïts per la pista fugen del xiquet/a què nom el professor/a. No es podrà eixir de la pista.Se la queden  3 alumnes. Els agafats es queden asseguts quan se’ls pilla.
Vam seguir al pandero
Els xiquets/as seguiran amb passos el ritme del pandero.
Variant: Si el ritme és de corcheas (tu) corren, si és de negres (ta) boten i si és de blanques (taaa) caminen.
Ballem un ritme amb el pander fins que es diesen caure a terra
TORNADA A LA CALMA:
Ballar una cançó(“La Bomba”) per a comprovar el ritme i experimentar diverses nocions topològiques
HIGIENE PERSONAL:


DIA 24 D'OCTUBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r                                
Nivell: .......1/.2n                                        
U.D.: ..........l'espai i el temps               
Sessió:6 
OBJECTIUS:- Realitzar jocs de percepció espacial i temporal amb   diari
 Recursos materials: Periòdics.
FASE D'ANIMACIÓ:
Un full de paper en terra: ¿qui és capaç de..
Ficar solament dos peus,   ,mans   ,    Un peu i dues mans    ,    Cap
Cap i una mà   ,  Cap i dues mans       ,      cap, dues mans i un peu
cap,mans i peus  ,     tot el cos
FASE PRINCIPAL:
Busca un espai
Es repartix un full de diari i es col·loquen damunt. A tots menys a un. Al senyal han de canviar de full.
L'últim/a es queda sense full.
-A patinar
Es repartix un full doble de diari a cada xiquet/a i ha de posar-se-la davall dels peus i començar a caminar amb els fulls davall dels peus. A vore qui acaba amb el full més sencera, qui arriba abans a un punt,
Fer una bola de paper i...
Llançar i agafar
Colpejar amb la palma de les mans
Ficar-se-la al cap i que no caiga
Ficar-la al peu en equilibri i despres llançar-la
Fer-se tocs amb el peu
Tirar a cistella
Passes per parelles
Llançar Amb la mà i l’altre l’arreplega sense que caiga
Colpejar enlaire Amb el peu  i l’altre l’arreplega sense que caiga
Partit de tennis sense que caiga
Fer una porteria i llançar amb la ma per a marcar gol
TORNADA A LA CALMA
Pluja de papers.
Agarrem els papers que hi ha pel sòl i els vam llançar a l'aire per a provocar una pluja de papers.
Batalla boles de neu
 arrepleguem i els tirem a la paperera.
HIGIENE PERSONAL:


DIA 19 D'OCTUBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r                                              
Nivell: .......1/.2n
U.D.: ......L'espai i el temps                   
Sessió: 5   
OBJECTIUS:-  Vivenciar l'espai propi
i dels altres a través de jocs.                                                                   
 Recursos materials: ringos
FASE D'ANIMACIÓ:
Experimentar amb els ringos.
FASE PRINCIPAL:
Mantenir el ringo amb el peu
Llançar-lo amb el peu i agafar-lo
Ballar el ringo amb un dit
Llançar el ringo i agafar-lo (d-e)
Dies de la setmana
Llançar-lo el més lluny
llançar-lo rodant
Passar-se el ringo per parelles
Jugar a congelats
Joc del comecocos.
 Per les línies de la pista  de basquetbol anem caminant sense eixir-nos. Un alumne/a perseguix per les línies. Al xiquet/a què agarre també es convertix en perseguidor.
                                      
TORNADA A LA CALMA:
La serp
Anem en fila desplaçant-nos caminant lentament. Al  senyal l'ultime sale corrent a trot i se situa el primer
HIGIENE PERSONAL:


DIA 18 D'OCTUBRE DE 2012

Repàs de la classe dels saquets
DIA 17 D'OCTUBRE DE 2012



Cicle : 1r
Nivell : 1/2
Unitat L'espai i el temps
Sessió : 4
 Objectius : * Relacionar les diferents parts del cos amb l’espai.

FASE D’ANIMACIÓ
* Fem filera.- Gran grup. Els i les alumnes en desplaçament lliure. El mestre/a  anomena un/a alumne/a i tots i totes han d’anar ha fer una filera, tot posant-se darrere de la persona anomenada.El mestre/a indicarà si la filera s’ha fet correctament o no, i anirà preguntant el perquè no ha eixit bé.
 Variants.- El mestre/a indicarà les pautes a seguir: ordre, col,laboració, distància...    (10’)
FASE PRINCIPAL
L’ombra.- . Parelles. Els i les alumnes en moviment lliure. Els components de les parelles se situaran un darrere de l’altre. La persona que va darrere ha d’imitar els moviments, gestos, accions... que realitze la persona que va davant.
  L’elefant
Una mà toca la barbeta i l’altra passa pel mig i la meitat persegueix a 
L’altra meitat. Al que toque   seu.
Canari a la gàbia.
- Per trios. Dos agafats pels muscles, deixant un espai : “gàbia”, on puga entrar un/a company/a. Un/a  paga i es queda enmig del cercle on estan disposades les gàbies. La persona que pag diu: “ canaris a la gàbia”. Tots i totes han d’eixir de la seua gàbia i buscar de situar-se en una altra. En eixe moment la persona que estava pagant aprofitarà per trobar-ne una buida. Qui es que de sense “gàbia” continuarà el joc.                                                            (10’)
TORNADA A LA CALMA
GEL.- Gran grup. Caminant lliurement per l’espai i a la veu  de “congelats”, han de quedar-se quiets durant 5’’ i després continuen desplaçant-se per l’espai marcat,                   ( 5‘ )

DIA 11 D'OCTUBRE DE 2012


Cicle: ......... 1r
Nivell: .......1/.2n
U.D.: ......L'espai i el temps                  
Sessió: 3
OBJECTIUS:-  Prendre consciència del espai propi i dels altres a través de jocs
                                                       

 Recursos materials:
FASE D'ANIMACIÓ:
El xiclet.
Fem un cercle i fem diversos moviments relacionats amb la comprensió de l'espai (ens vam estirar, ens encollim, vam ocupar un xicotet o gran espai, etc.).
FASE PRINCIPAL:
Joc de l'espai.
Tots els xiquets / as formen un cercle agarrats de la mà. Hauran de prendre referència del lloc que ocupen i dels companys que tenen al costat, ja que quan es diga 1 hauran de tornar a formar el mateix cercle. L'últim que arribe ha de fer una prova.
En fila (2)
grups de tres (3)
  Ziga-zaga per grups
El gat i el ratolí.
Cançó ratón que te pilla el gato..
Tots els alumnes/as en cercle agarrats de la mà menys un/a què es queda al mig (el ratolí) i un altre/a què es queda fora (gat). El gat ha d'agarrar al ratolí, però el grup intentarà impedir-lo pujant les mans perquè el ratolí fuga i baixant-los perquè no passe el gat
TORNADA A LA CALMA:
La serp
Anem en fila desplaçant-nos caminant lentament. Al  senyal l'ultime sale corrent a trot i se situa el primer
HIGIENE PERSONAL:


DIA 10 D'OCTUBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r
Nivell: ........1/2n
U.D.: ......L'espai i el temps                    
Sessió:2
 OBJECTIUS:-  Desenrotllar les possibilitats perceptives del cos  (visual, auditiva, tàctica i kinestésica)
 Recursos materials:
FASE D'ANIMACIÓ:
Xafar i que no et xafen
Per parelles s'intenta xafar el company/a i que no et xafen. Ha de xafar-se amb suavitat per a evitar fer mal.
FASE PRINCIPAL:
Anem a alçar-nos
Asseguts en cercle, a vore si són capaços d'alçar-se del sòl sense ajuda de mans, genolls, etc. només amb els peus.
Nota: provar amb les cames encreuades.
-Els quatre cantons
primer individual 
Cinc grups. El grup ha d'anar agarrat de la mà.al senyal canvia de cantó i el que es queda sense cantó va al centre.
Regla: no és vàlid soltar-se.
L’agafadeta
Grups de tres
TORNADA A LA CALMA:
Durs i blans.
Per parelles, Un company es posa dur (tensa els músculs) o es posa bla (es relaxa) i l'altre el comprova.
Canvi de rol.
HIGIENE PERSONAL:


 DIA 5  D'OCTUBRE DE 2012

AVENTURES AMB DORA LA EXPLORADORA


 DIA 4 D'OCTUBRE DE 2012



Cicle: ......... 1r
Nivell: ........1/2n                                                
U.D.: ......L'espai i el temps                    
Sessió:1                                                        

 OBJECTIUS:-  Adquirir nocions
topològiques per mitjà de jocs .                                         
 Recursos materials: saquets
FASE D'ANIMACIÓ:
Manipular els saquets individualment
FASE PRINCIPAL:
-Tirar els saquets enlaire i agafar-los...
dues mans
mà dreta
mà esquerra
altra part del cos (cap, genoll, peu, esquena)
LLANÇAR els saquets a distància per damunt del muscle
LLANÇAR els saquets amb precisió per baix de la cintura a una línia
Joc dels congelats
Transportar saquets amb el cap, genoll, peu, esquena d’una part a l’altra
Passem un banc (normal I invertit) amb el sac al cap
4 bancs. dos i dos un començà per la dreta i acaba per l'esquerra
TORNADA A LA CALMA:
Anem a ballar el bugui-buguiAmb la ma dins
Amb la ma fora
Amb la ma dins
La fem rodar
Ballem el bugui-bugui
Donem mitja volta
I ara piquem les mans
Hey bugui bugui bugui.......hey!
Hey bugui bugui bugui.......hey!
Hey bugui bugui bugui.......hey!
I ara piquem les mans
HIGIENE PERSONAL:


 DIA 12 DE SETEMBRE DE 2012

AVALUACIÓ INICIAL

PRESENTACIÓ I EXPLICACIÓ DE LES NORMES I ÚS DE LA BOSSA D'HIGIENE

  Equilibri (pata coixa + banc invertit)
 Cuclilles caminar
Coordinació 10 aros
 DIA 13 DE SETEMBRE DE 2012
Cuclilles saltar
saltar un pilonet de 30cm
saltar longitud 60 cm
volantins
 DIA 14 DE SETEMBRE DE 2012
PROVA D'EQUILIBRI
BOTAR CORDA
BOTAR PILOTA
JOC DE "TORITO EN ALTO"

DIA 19 DE SETEMBRE DE 2012

Aprendre a fer un calfament articular.
Joc de llançar i rebre

DIA 20 DE SETEMBRE DE 2012


Cicle: ........ 1
Nivell: ........   1 / 2                 
  U.D.: .......... COS
Sessió: 1
 OBJECTIUS:- 
Desenvolupar les capacitats   perceptives del  cos
                          

Fer calfament articular

Perseguixen els colors de camiseta roja,blava,…


CONDUIR I XUTAR


Dia 21 de setembre de 2012

Cicle: ........ 1                                   
 Nivell: ........   1/2                                                                                                         
U.D.: .......... COS
Sessió: 2
OBJECTIUS:- Coneixer el cos a traves de  jocs
                          
 Recursos materials: matalaps xicotets o cartons.Un matalap

FASE D’ANIMACIÓ:
Paco Muñoz:el millor el fem en les mans
FASE PRINCIPAL:
* * La mosca. Per parelles. Un xiquet fa de mosca i el mestre diu en la part que ha de parar-se.        
-
Carreres amb el cul.
Cada xiquet amb un matalap asseguts fan curses arrossegant-se amb el cul.
Variants: a gates, reptant, cuclilles
**Volteretes.
Fer un gir sobre l’eix horitzontal explicant les mesures de seguritat.(barbilla al pit; flexionar el tronc fins realitzar una curvatura en l’ esquena, mirant cap a dalt entre las cames; ,etc.).
Joan petit
TORNADA A LA CALMA:
Tots en cercle. Inspirem a la vegada que pugem els braços i  expirem baixant-los . Inspirem a la vegada que pugem de puntetes i  expirem baixant  els peus
Braços, cames i cos
Durs com a pedres
Molls com cotó
HIGIENE PERSONAL:
  

Dia 26 de setembre de 2012

Cicle: ........ 1
Nivell: ........   1/2                                                      
U.D.: .......... COS
Sessió:3   
 OBJECTIUS:- Coneixer el cos a traves de jocs
                          
 Recursos materials:
FASE D’ ANIMACIÓ:
Conec el meu cos(Ens rasquem)
Fem  un repas de les parts del cos, incloses les articulacions,assenyalando en el nostre cos la part o articulació que proposen els xiquets.

FASE PRINCIPAL:
Joc dels colegues
Se fan parelles i se situen enfront a uns 15 ó 20 metros formant dos fileres enfrontades.
Mentres el profesor/a canta una canço  en el que hi ha una paraula clau i els xiquets ballen en el puesto . Quan se diga la paraula previament acordada deuen eixir corrent per a abraçar-se amb el company. Els ultims en abraçar-se ajuden al mestre, ballant i cantant.

Cursa de respiració amb una lletra
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Parxis
bufar llapissos
TORNADA A LA CALMA:
Fer cosquerelles
HIGIENE PERSONAL:
 

Dia 27 de setembre de 2012 



Cicle: ........ 1
Nivell: ........   1/2                                                                                                        
U.D.: .......... COS
Sessió: :   4
 OBJETIUS:- Descobrir  les diferents relacions que                                                   s’estableixen entre  les diferents parts del cos i un objecte determinat ( mocador de paper).                                                             
Recursos materials: Mocadors de paper
                          
FASE D’ANIMACIÓ
*La lapa.- Els i les alumnes van voltant per l’espai determinat. A
l’ordre del mestre/a: “lapa”, han d’abraçar-se.   
FASE PRINCIPAL        
 ** El paracaiguda.- Els i les alumnes en un cercle. Els i les alumnes llancen el mocador a l’aire i l’han de parar amb la part del cos que vulguen.
Variants.- Dirigit pel mestre/a.
                Mantenir-lo en l’aire bufant.
                                                                   
                  * Cursa de mocadors.-  En un terreny limitat, no massa llarg. Els i les alumnes deixen el mocador a terra i l’han de fer arribar a la línia marcada,                                
* Arrugar i planxar.- En disposició de cercle.Els i les alumnes arruguen i planxen  el mocador, mentre un personatge (un/a alumne/a) es passeja: si se’n va l’arruguen i quan torne ha d’estar planxat. Puntuar els i les que millor deixen el mocador planxat.
                                  
* La invasió.- Tots i totes fan una pilota amb el mocador. Se situen un enfront de                       l’altre  separats per una ratlla. Han d’intentar aconseguir que la pilota pròpia i la del contrari es  queden en camp de l’altre. (Parella)
                    .                                                                                
* Boles corredores.- Sobre una distància marcada, aconseguir fer arribar la pilota pròpia abans que la del company/a. Els mitjans de desplaçament poden ser variats : bufant, amb el dit, amb la mà, amb el peu
TORNADA A LA CALMA
              Futbol-dit.- Un/a enfrontat amb altre/a, amb una línia divisòria enmig. Aconseguir que la pilota no siga parada pel contrari i marque un gol. (Parelles) 
           Variant : Per parelles lancen la pilota i l’altre fa de porter                                  
HIGIENE PERSONAL



Dia 28 de setembre de 2012 

Cicle: ........ 1
 Nivell: ........   1/2                                                                                                         U.D.: .........COS          
   Sessió:  5      
OBJETIUS :Reconéixer els  segments corporals i  articulacions
FASE D’ANIMACIÓ
* Puça verinosa.- Quatre o cinc alumnes paguen, Els altres dispersos per un espai determinat
                         Els qui paguen han d’intentar acaçar els altres. El mestre/a indica la part del cos que han de tocar. Els tocats han de posar-se la mà sobre la part tocada. Quan tots/es siguen acaçats, els quatre o cinc últims paguen.
 Variants.- Els i les alumnes indicaran la part del cos a tocar.                                             
FASE PRINCIPAL
 Lluís diu que... Els i les alumnes en un cercle. El mestre/a comença
 a nomenar parts del cos i els i les alumnes els han d’identificar tocant-se’ls amb la mà.
  Variants.-  Cadascú dels alumnes diu la part a tocar.
 Fer l’exercici però assenyalant sobre el cos d’un/a  altre/a company/a   (metge/malalt)     
* Jocs d’agrupament.- desplaçaments . : caminar, trotar,córrer...En un moment determinat indica: per parelles. Tornen a desplaçament lliure. trios.  MIXTOS!!!
* Els colors.-En disposició de cercle. El mestre/a conta una
història en la qual es nomenen colors. Cada vegada que es diu el color, els alumnes han d’anar corrent a tocar l’objecte que tinga eixe color i tornar al cercle.
Variants.- Anar a tocar formes: quatrat, triangles, cercles...                                               
* El ninot.- Un/a  fa de ninot de drap i l’altre/a alça les
diferents parts del cos segons les va anomenant el mestre/a. (Parella)
TORNADA A LA CALMA
* Ninot de neu.- En disposició de cercle. El mestre/a indicarà la
construcció del ninot.(tensió de muscles) i , a poc a poc, comença a eixir el sol i el ninot anirà derretint-se( distensió muscular) fins a caure desfet a terra.                                                                   
 HIGIENE PERSONAL
OBSERVACIONS – ANOTACIONS
 
DIA 3 D'OCTUBRE DE 2012
RELAXACIÓ 5'
CALFAMENT DE LES ARTICULACIONS  EL XICLE SALTARÍ
ENSENYEM LES /ELS......
EL LLEÓ DORMIT
EL CARTER PORTA CARTES PER A...


























No hay comentarios:

Publicar un comentario