DIA 18 DE GENER DE 2013
Cicle:
  ......... 1r              
 Nivell: ........1/2n                                                                              
           
U.D.:
  ...... E.M.      
 Sessió:   
  1         
OBJECTIUS:-  Desenvolupar l’expressió per mitjà d’una
  aventura                            
 | 
 
 Recursos materials: maquillatge 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Hui ens anem a convertir en indis. 
Vivien en America, en tribus i en tendes de campanya. 
Tenien la pell fosca i per això els dien pieles rojas. 
Ens pintem la cara de bklau i de roig i dividim la
  classe en dos tribus : Apatxes i sioux 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
: 
Eixim de classe ,despai i en silenci per a que ningú
  ens senta. Arribem
  al lloc i comencem a fer el crit indi i a desplaçar-nos. 
On
  hem deixat els cavalls? Fiquem l’oïda a terra, la ma damunt dels ulls. Hi son allà! Correm
  i agafem als cavalls. Al trot I al gallop 
Anem a caçar un conill. Deixem els cavalls ben lligats.
  Reptem per terra. Ha fugit el conill! 
Pugem a les espatlleres a per fruita i la tirem al mig.
  Cantem maketu me tu me papa 
Hem d’anar a pel sopar 
Que soparem? Peix 
On? Al riu 
Pugem a la canoa. Remem. Rio revolt. 
Les ones ens tiren cap avant,cap darrere, a la dreta, a
  l’esquerra 
Passem per baix un pont. Una piranya  ha pujat dalt de la canoa.  
Nadem fins la vorera. Ens sequem al sol. 
En la butxaca hi ha peixos. 
Fem una foguera i cantem la cançò eram sam sam 
Dos grups Apatxes (blaus) i sioux (rojos). i juguem a
  perseguir. 
Per tribus llancen a cistella 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Prendre conciencia de la diversitat de cultures i el
  seu respecte cap qualsevol. 
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 17 DE GENER DE 2013
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:10 
OBJECTIU:- millorar
  coord oculo-manual 
 | 
 
 Recursos materials: pilotes 
 | 
 
FASE DE
  ANIMACIÓN: 
Per parelles. 
Es passen la
  pilota amb una mà i reben en dos. 
Un llança i
  l’altre té que evitar que li peguen.(entre un espai determinat:valla)  
canvi al llançament 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Balontiro/ pelota
  envenenada/cementeri 
Primer sense que
  hi hagen morts 
No poden eixir
  del camp, ni per agafar el baló 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 146 DE GENER DE 2013
Cicle: ........ 1                                  
Nivell:
  ........1/ 2º                                     
 U.D.:
  ..........EC 
Sessió:9 
OBJECTIU:-
  desenrrotllar l’equilibri estàtic 
 | 
 
 Recursos materials: cordes 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Caminem de puntetes 
          
  "Sobre els talons 
caminem a la gatzoneta 
Rodar els braços com
  aspes de molí 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
corda individual 
zancos 
Perseguir a peu coix en
  cercle (mitja pista de volei) i si toca al de davant eliminat 
Joc d'equilibri 
Un infant suggereix un
  moviment o postura en equilibri que la resta imita 
Creuar el pont 
caminant 
Peu coix dreta 
Peu coix esquerra 
peus junts 
d'esquena 
A quatre suports 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Sambori sense pedra 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 11 DE GENER DE 2013
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:8 
OBJECTIU:-
  desenvolupar la coordinació 
 | 
 
 Recursos materials: balons de futbito 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Manipulació de les
  pilotes 
Per parelles, passe i
  control. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Per parelles lliures,
  un / a amb una pilota, l'altre / a ha llevar- 
La meitat de la classe
  amb pilota, l'altra meitat ha de llevar-li-la 
Entre parelles, han de
  marcar gol i intentar que no li marquen (tots alhora en les dues porteries) 
Conduir entre cons i
  xutar 
rondo 
Dos contra dos,
  regatejar i intentar marcar gol en un camp 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Recollida de
  material 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 10 DE GENER DE 2013
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:7 
OBJECTIU:-
  Desenvolupar la coordinació óculo-manual 
 | 
 
 Recursos
  materials: pilotes, birles 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
En una primera part
  botaran les pilotes lliurement 
En la segona
  realitzaran llançaments a l'aire, recepcions i colps 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Els dies de la setmana
  amb pilota 
Per parelles, els 1 a un
  costat i els 2 a l'altre. 
** Pot estàtic 
** Pot dinàmic 
llançar la pilota per
  l'esquena i rebre. 
Al revés. 
rodar la pilota per la
  cintura 
aixecar la pilota
  botant-la del sòl 
botar dues pilotes
  alhora 
Llançar a la paret i
  que bote entre les cames i la reculli la parella 
Relleus amb bot 
Llançaments a cistella
  (ensenyar tècnica de llançament) 
Llançaments de punteria
  (d'handbol) a un bol a diferents distàncies 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Massatge amb
  pilota 
Passem la pilota
  per la nostra parella dels peus al front i viceversa, supino i prono. 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 19 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:4 
OBJECTIU:-
  Desenrrotllar la coordinació 
 | 
 
 Recursos materials: saquets, banc, cordes,
  gorres 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Fer equilibri amb els
  saquets 
En cercle: ... sac al
  cap puge i Baix 
                    
  Sac a la Cuixa i equilibri 10 SEGONS (una i l'altra cama) 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Avaluació equilibri
  dinàmic 
Peu coix dreta / esq
  recórrer 10 metres 
Passar un banc suec a
  l'inrevés 
Passar un banc suec en
  diagonal fins a la barra 6 
Polis i cacos 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Botem a la corda
  comú 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 14 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:5 
OBJECTIU:- iniciar bot corda
  individual 
 | 
 
 Recursos materials: cordes 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
  salt de corda amb els xiquets de 6é 
 | 
 
VUELTA A LA
  CALMA: 
arreplegar les
  cordes 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 13 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:5 
OBJECTIU:- iniciar bot corda
  individual 
 | 
 
 Recursos materials: cordes 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Joc de les raboses 
corda darrere 
Variant: pinzes 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
el cazatren 
Parelles, una corda 
Un fa de cavall 
Sogatira 
  gran grup 
  salt de corda 
 | 
 
VUELTA A LA
  CALMA: 
arreplegar les
  cordes 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 12 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:6 
OBJECTIU:- treballar equilibri
  dinàmic 
 | 
 
 Recursos materials: cordes,zancos, cèrcols 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Descubrir els zancos
  manejant-los 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Realitzar un trajecte
  amb zancos (pujades i baixades) 
(en segon poden pujar
  escales) 
Passar el riu deixant
  pots d’equilibri en terra com si creuara un riu 
Creuar el riu amb
  anelles 
Es posen anelles
  intercalats a diferents distàncies, formant un camí: 
Normal, peu coix, peus
  junts, alternatiu i amb 
Consignes: groc peu
  Dret, verd peu esquerre, roig salta i blau dos peus 
g-v-g-v-g-v-r-b 
Saltem a la corda indiv
  i col.lectiva 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
arreplegada de
  material 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 7 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell:
  ........1/ 2º                            
     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:3 
OBJECTIU:-Realitzar
  jocs que desenvolupen la CDG 
 | 
 
 Recursos
  materials pilotes,cèrcols 
 | 
 
FASE D’ ANIMACIÓ: 
Correr colze amb
  colze 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Dilluns, dimarts,
  dimecres ... (amb pilotes grans i palmades)  
Avaluació de l'equilibri
  (10 seg. Cada activitat)  
Manté la posició amb un
  peu. flamenc 10 seg  
Ulls tancats  
Moure el peu  
Moure el cos  
Moure el peu recolzat  
Relleu de la sabatilla  
Es deixa la sabatilla
  en el cèrcol i tornen a peu coix  
Quan tots l'han deixat
  van a peu coix i es la posen 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Or i plata 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 30 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                  
Nivell: ........1/ 2º                                
U.D.: ..........EC 
Sessió:1 
  OBJECTIU:- Controlar el cos en situacions d
  ‘equilibri  
   iniciar bot corda individual 
 | 
 
 Recursos materials: musica, banc , plinton,
  llevapors, cordes 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
recórrer 2 metres
  or-plata 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Equilibri després salt
  des 
                 
  el banc suec 
                  
  al plinton 
                   
  l'espatllera al llevapors 
iniciació al salt de
  corda per passos 
el cocherito leré amb
  corda llarga 
saltar i xafar la corda
  AMB corda individual 
saltar corda 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Enrotllar les
  cordes i guardar-les 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 29 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:2 
OBJECTIU:-
  desenvolupar equilibri I coordinació 
 | 
 
 Recursos
  materials: conos, cordes 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ:  
Els gegants i els nans  
Mitja classe a la
  gatzoneta i passa per sota dels gegants  
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
relleus 
corrent 
Peu coix esq / dreta 
Cada vegada més baix 
cap 
pit 
melic 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Sambori sense
  pedra 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 28 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r 
 Nivell:
  .......1/.2n 
 U.D.:
  ......L'espai i el temps  
Sessió: 16  
OBJECTIUS:- Relacionar l’ocupació de l'espai amb  l’èxit de 
  les activitats proposades.                                                                                                                
   
 | 
 
 Recursos
  materials: pilota de goma i de platja cercols, conos i piques 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
brain gym 
caminar en el lloc alçant els genolls i tocant-los amb
  la mà contrària 
Fer el 8 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
El papamosques 
Una pilota de platja. Cercols en terra.Deuen passar del
  principi al final sense que caiga 
O0O0O0O0O0O0O0O0O0O0 
Variant: amb pilota de goma 
Assalt a la
  ciutat 
L’equip A defén . L’equip B ha d’intentar agafar les
  tres banderes. Al que pillen eliminat a la banda. Es juga en mig camp. 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA:  
Comentari de la sessió 
 | 
 
DIA 23 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                  
Nivell: ........1/ 2º                                
U.D.: ..........EC 
Sessió:1 
  OBJECTIU:-REALITZAR HMB 
 | 
 
 Recursos materials: musica, 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
  Per l'espai amb
  música: 
caminem 
caminem cap arrere 
correm 
cap enrere 
peu coix 
peus junts 
gatzoneta 
agenollats 
asseguts 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 21 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r 
 Nivell:
  .......1/.2n 
 U.D.:
  ......L'espai i el temps  
Sessió: 15   
OBJECTIUS:- 
  Prendre consciència del temps en relació a l'espai i/o              les activitats proposades.                                                                                                                  
 | 
 
 Recursos
  materials: pilotes de goma 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
brain gym 
caminar en el lloc alçant els genolls i tocant-los amb
  la mà contrària 
 | 
 
Lentitud-rapidesa                                                  
  ràpid 
                                                    
  lent 
Vaig
  caminant i segons el lloc vaig lent o ràpid 
Igual però caminant i corrent 
Igual però botant la pilota  
Igual però conduint amb el peu 
El viatge de la pilota 
Vàries
  fileres i es passen la pilota per dalt, per baix, per un costat 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA:  
Massatge de pilotes 
 | 
 
DIA 16 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r 
 Nivell:
  .......1/.2n 
 U.D.:
  ......L'espai i el temps  
Sessió: 14   
OBJECTIUS:- 
  Prendre consciència del temps en relació a l'espai i/o               
 les activitats
  proposades.                               
                                                                                    
 | 
 
 Recursos
  materials: CD, cércols, 1 pilota 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Recorrem distàncies contant segons en veu alta 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Quant tarda? 
Cada parella té un cércol que serà col·locat en la
  línia central de la pista. Un membre de la parella correrà des del fons de la
  pista fins a ficar-se dins del cércol. Mentres el seu company/a compte en veu
  alta (un ,dos, tres,..) el que tarda a arribar al cércol. 
Primer s'ha d'ensenyar a comptar de forma que pareguen
  segons. 
Una vegada l'han fet els dos membres de la parella, es
  varia la distància (d'un fons de la pista a l'altre). 
Relleu de
  figures 
Fer triangles, quadrats , pentagons i  heptagons 
Grups de 4, el següent ha de portar una figura que
  tinga més costats 
La bomba. 
Tots els alumnes en cercle i un al mig, assegut i amb
  els ulls tancats. 
Els alumnes del cercle es passen una pilota i el
  xiquet/a què està assegut al mig compte de cap 15. Quan porta 5 alça una mà,
  quan porta 10 l'altra, i a 15 diu “ja” i obri els ulls. El que tinga la
  pilota es posarà al mig, però quan retorne al cercle el farà assegut.  
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Les paraules. 
Per grups de 8 
  alumnes/as. Es tracta de formar paraules amb el cos en el sòl en el
  menor temps possible i amb la participació de tots els alumnes del grup,  
 | 
 
DIA 8 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle:
  ......... 1r   
Nivell:
  ........1/2n    
U.D.:
  ......L'espai i el temps 
Sessió:12                                                    
   
 OBJECTIUS:- 
  Assolir nocions topològiques per mitjà de desplaçaments   per l’espai 
 | 
 
 Recursos materials: cèrcols, bancs, cons 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
                      
  bouet en alt.- Gran grup. En un terreny limitat. El mestre/a indicarà
  l’alumne/a que paga. El joc és d’acaçar. Els i les alumnes que van fugint
  poden salvar-se sempre que estiguen muntats en un lloc elevat ( es poden
  posar tacs, bancs...).L’alumne/a que siga acaçada passarà a pagar. (10’) 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
* Salvem obstacles.- Gran grup.Equips de 7 o 8. En un
  espai determinat (camp de futbet) distribuir pel terra: colxonetes, bancs,
  tacs, cèrcols... i fer que els i les alumnes construesquen cinc circuits. Una
  vegada construïts els passaran fent que cada vegada el desplaçament siga
  d’una manera diferent. ( La decisió dels desplaçaments es deixa a llibertat
  dels i de les alumnes)    (15’) 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
* Or i plata.- Gran grup.. ( 10‘ ) 
 | 
 
DIA 7 DE NOVEMBRE DE 2012
Cicle:
  ......... 1r    
Nivell:
  ........1/2n  
U.D.:
  ......L'espai i el temps                   
   
 Sessió:11                                                        
   
OBJECTIUS:-  Adquirir nocions 
topològiques
  per mitjà de jocs i exercicis.              
   
 | 
 
 Recursos materials: paracaigudes i
  pilota, cercols 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Per un espai determinat, vam caminar sense xocar. 
Després anem al trot, també evitant xocar. 
Finalment, vam caminar pel dit espai i al trobar-nos
  ens donem la mà. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
-Agarrem un paracaigudes pels  bords entre tots/as. 
L'agitarem, l'abaixarem al sòl, la pujarem, la rodarem,
  etc. 
Posteriorment posarem una pilota i la llançarem, la
  recepcionaremos, evitarem que s'isca del llençol, etc. 
-Ací, allí, per
  totes parts. 
Tots els alumnes reunits en un cercle. tres accions: 
Ací: hauran d'acudir al lloc on estiga el mestre/a. 
Allí: on el mestre/a indique amb la mà. 
Per totes parts: Cada xiquet es desplaçarà per on
  vullga. 
En una escala, cada escaló és
  un dia de la setmana.  
 CISTELLA DE
  FRUITES segona part 
Tots els alumnes en cèrcols. Quatre colors. Roig-poma ,
  verd-pera, groc-plàtan I taronja-taronja 
Canvien taronja per plàtan,… 
Tuttifruti : canvien tots. 
 -Agrupació i dispersió. 
En primer lloc s'ha d'explicar els conceptes
  d'agrupació i dispersió, així com paraules sinònimes.  
A la veu d'agrupació, els alumnes/as s'agruparan en un
  lloc prèviament acordat. 
A
  la veu de dispersió, es desfarà l'agrupació. 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
* La taca.- Gran grup. Els alumnes estan
  dispersos pel pati limitat. A la veu s'agruparan tots junts però sense xocar
  formant una taca El professor/a indicarà cap a on s'ha de dirigir la taca
  (nocions topològiques)  
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 31 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r 
 Nivell:
  .......1/.2n 
U.D.: ......L'espai i el temps                     
Sessió: 9 
 OBJECTIUS:-Desenrotllar
  la conducta  
 motriu
  vivenciando  l'espai.                  
 | 
 
 Recursos
  materials:  
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
“A agarrar” 
Un alumne/a la porta i perseguix als altres en un espai
  determinat (mitja pista). Per a no ser agarrat s'ha d'obrir les cames  quedant estàtic. Podrà continuar si algú li passa per
  davall. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
 relleus 
rodillos 
Ens vam tombar en el sòl amb les cames i braços
  estirats i vam començar a rodar pel sòl. No es pot eixir de la pista i cal
  evitar xocar contra els altres. 
Els crancs 
Per parelles, 
  els membres A de la parella se situen en una de les línies laterals.
  Els B en l'altra. Al senyal han d'anar a quatre suports d'esquena i
  ajuntar-se amb la seua parella 
També 4 potes,reptar,sentats 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Som flors. 
Tombats boca per amunt (posició supina).Vam explicar
  que són flors i que anem a passar per les estacions de l'any. Arriba la
  tardor i ens vam tancar, passa l'hivern i arriba la primavera, època en què a
  poc a poc vam començar a obrir-nos. 
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 26 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r  
   
Nivell: ......1/.2n 
U.D.: ......L'espai i el temps  
Sessió: 8                                                                                                 
  OBJECTIUS:-  desenvolupar les
  hmb , 
 l’equilibri i la
  coordinació, i ajustar-se  a  
 l’espai a traves
  de cartons          
 | 
 
 Recursos
  materials: cartons pilota de platja,cinta 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Experimentar amb cartons fins conduir-los al patinatge 
Patinar cap avant, arrere, de costat, ràpid 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Patinadores 
D’una línia a
  l’altra 
Amb els peus 
        Amb les
  mans 
Creuar el riu amb dos cartons  
Monopatin 
Equilibri amb un cartró en el cap. 
alçar-se i seure 
congelats 
Saltar les pedres del riu 
Els siamesos 
Cartó amb el pit entre els dos 
En l’esquena 
Entre els genolls 
Entre les nalgues 
Volei en terra asseguts amb pilota de platja 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Tombats, inspirem i expirem amb el carto en la part
  abdominal 
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 25 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle:
  ......... 1r                                              
   
Nivell:
  ........1/2n  
U.D.:
  ....et                
Sessió: 7                                                     
   
 OBJECTIUS:-  Desenrotllar la percepció espacial i
  temporal  
 | 
 
 Recursos materials:
  CD. “La Bomba” (King Àfrica) . Pandero 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
 Buscar
  un company/a i quan es diga “1” xocaran palmes i quan es diga ”2” xocaran
  el cul.Quan es diga 3 s'eixiran fora de la pista. 
Podem combinar nombres (p. Ehem.:1 i
  3, es xoquen les mans fora de la pista) 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Caminar sense
  tocar-se. 
Els alumnes/as col·locats en un espai (per exemple
  mitja pista de basquetbol) caminen sense tocar-se. El professor/a anirà
  reduint l'espai (amb els braços estesos fent un angle) i els alumnes no podran
  eixir d'ell, fent-se cada vegada més xicotet. 
Fugir de
  l'alumne o alumnes que indique el professor. 
Dividim la classe en dos grups. Primer juga un
  grup i des`prés l’altre.Els xiquets/es distribuïts per la pista fugen del
  xiquet/a què nom el professor/a. No es podrà eixir de la pista.Se la
  queden  3 alumnes. Els agafats es
  queden asseguts quan se’ls pilla. 
Vam seguir al
  pandero  
Els xiquets/as seguiran amb passos el ritme del
  pandero. 
Variant: Si el ritme és de corcheas (tu) corren, si és
  de negres (ta) boten i si és de blanques (taaa) caminen. 
Ballem un ritme amb el pander
  fins que es diesen caure a terra 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Ballar una cançó(“La Bomba”) per a comprovar el ritme i
  experimentar diverses nocions topològiques  
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 24 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r                                  
Nivell: .......1/.2n                                          
U.D.: ..........l'espai i el temps                 
Sessió:6   
OBJECTIUS:- Realitzar jocs de percepció espacial i
  temporal amb   diari  
 | 
 
 Recursos
  materials: Periòdics.  
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Un full de paper en terra: ¿qui és capaç de.. 
Ficar solament dos peus,   ,mans  
  ,    Un peu i dues mans    ,   
  Cap 
Cap i una mà  
  ,  Cap i dues mans       ,     
  cap, dues mans i un peu 
cap,mans
  i peus  ,     tot el cos 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Busca un espai 
Es repartix un full de diari i es col·loquen damunt. A
  tots menys a un. Al senyal han de canviar de full.  
L'últim/a es queda sense full. 
-A patinar  
Es repartix un full doble de diari a cada xiquet/a i ha
  de posar-se-la davall dels peus i començar a caminar amb els fulls davall
  dels peus. A vore qui acaba amb el full més sencera, qui arriba abans a un
  punt,  
Fer una bola de paper i... 
Llançar i agafar 
Colpejar amb la palma de les mans 
Ficar-se-la al cap i que no caiga 
Ficar-la al peu en equilibri i despres llançar-la 
Fer-se tocs amb el peu 
Tirar a cistella 
Passes per
  parelles 
Llançar Amb la mà i l’altre l’arreplega sense que caiga 
Colpejar enlaire Amb el peu  i l’altre l’arreplega sense que caiga 
Partit de tennis sense que caiga 
Fer una porteria i llançar amb la ma per a marcar gol 
TORNADA A LA CALMA 
Pluja de papers. 
Agarrem els papers que hi ha pel sòl i els vam llançar
  a l'aire per a provocar una pluja de papers. 
Batalla boles de neu 
 arrepleguem i
  els tirem a la paperera. 
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 19 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r                                              
   
Nivell: .......1/.2n 
U.D.: ......L'espai i el temps                     
Sessió: 5     
OBJECTIUS:- 
  Vivenciar l'espai propi 
i dels altres a través de jocs.                                                                   
   
 | 
 
 Recursos
  materials: ringos 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Experimentar amb
  els ringos. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Mantenir el ringo amb el peu 
Llançar-lo amb el peu i agafar-lo 
Ballar el ringo amb un dit 
Llançar el ringo
  i agafar-lo (d-e) 
Dies de la setmana 
Llançar-lo el
  més lluny 
llançar-lo
  rodant 
Passar-se el
  ringo per parelles 
Jugar a
  congelats 
Joc del
  comecocos. 
 Per les línies
  de la pista  de basquetbol anem
  caminant sense eixir-nos. Un alumne/a perseguix per les línies. Al xiquet/a
  què agarre també es convertix en perseguidor. 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
La serp 
Anem en fila desplaçant-nos caminant lentament. Al  senyal l'ultime sale corrent a trot i se
  situa el primer 
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 18 D'OCTUBRE DE 2012
Repàs de la classe dels saquets
DIA 17 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle : 1r  
Nivell : 1/2  
Unitat L'espai i el temps  
Sessió : 4 
 Objectius : * Relacionar les diferents parts
  del cos amb l’espai. 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
* Fem filera.- Gran grup. Els i
  les alumnes en desplaçament lliure. El mestre/a  anomena un/a alumne/a i tots i totes han
  d’anar ha fer una filera, tot posant-se darrere de la persona anomenada.El
  mestre/a indicarà si la filera s’ha fet correctament o no, i anirà preguntant
  el perquè no ha eixit bé.  
 Variants.- El mestre/a
  indicarà les pautes a seguir: ordre, col,laboració, distància...    (10’) 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
L’ombra.- . Parelles. Els i les alumnes en
  moviment lliure. Els components de les parelles se situaran un darrere de
  l’altre. La persona que va darrere ha d’imitar els moviments, gestos,
  accions... que realitze la persona que va davant. 
  L’elefant 
Una mà toca la barbeta i l’altra passa pel mig i la
  meitat persegueix a   
L’altra meitat. Al que toque   seu. 
Canari a la gàbia. 
- Per trios. Dos
  agafats pels muscles, deixant un espai : “gàbia”, on puga entrar un/a
  company/a. Un/a  paga i es queda enmig
  del cercle on estan disposades les gàbies. La persona que pag diu: “ canaris
  a la gàbia”. Tots i totes han d’eixir de la seua gàbia i buscar de situar-se
  en una altra. En eixe moment la persona que estava pagant aprofitarà per
  trobar-ne una buida. Qui es que de sense “gàbia” continuarà el joc.                                                           
  (10’) 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
GEL.- Gran
  grup. Caminant lliurement per l’espai i a la veu  de “congelats”, han de quedar-se quiets
  durant 5’’ i després continuen desplaçant-se per l’espai marcat,                   ( 5‘ ) 
 | 
 
DIA 11 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r  
Nivell: .......1/.2n  
U.D.: ......L'espai i el temps                    
Sessió: 3 
OBJECTIUS:- 
  Prendre consciència del espai propi i dels altres a través de jocs 
 | 
 
 Recursos materials:
   
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
El xiclet. 
Fem un cercle i fem diversos moviments relacionats amb
  la comprensió de l'espai (ens vam estirar, ens encollim, vam ocupar un
  xicotet o gran espai, etc.). 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Joc de l'espai. 
Tots els xiquets / as formen un cercle agarrats de la
  mà. Hauran de prendre referència del lloc que ocupen i dels companys que
  tenen al costat, ja que quan es diga 1 hauran de tornar a formar el mateix
  cercle. L'últim que arribe ha de fer una prova.  
En fila (2) 
grups de tres (3) 
  Ziga-zaga per grups 
El gat i el
  ratolí. 
Cançó ratón que te pilla el gato.. 
Tots els alumnes/as en cercle agarrats de la mà menys
  un/a què es queda al mig (el ratolí) i un altre/a què es queda fora (gat). El
  gat ha d'agarrar al ratolí, però el grup intentarà impedir-lo pujant les mans
  perquè el ratolí fuga i baixant-los perquè no passe el gat 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
La serp 
Anem en fila desplaçant-nos caminant lentament. Al  senyal l'ultime sale corrent a trot i se
  situa el primer 
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 10 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle:
  ......... 1r  
Nivell:
  ........1/2n  
U.D.:
  ......L'espai i el temps                    
   
Sessió:2 
 OBJECTIUS:- 
  Desenrotllar les possibilitats perceptives del cos  (visual, auditiva, tàctica i kinestésica) 
 | 
 
 Recursos materials:  
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Xafar i que no
  et xafen 
Per parelles s'intenta xafar el company/a i que no et
  xafen. Ha de xafar-se amb suavitat per a evitar fer mal. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Anem a alçar-nos 
Asseguts en cercle, a vore si són capaços d'alçar-se
  del sòl sense ajuda de mans, genolls, etc. només amb els peus. 
Nota: provar amb les cames encreuades. 
-Els quatre
  cantons 
primer individual 
   
Cinc grups. El grup ha d'anar agarrat de la mà.al
  senyal canvia de cantó i el que es queda sense cantó va al centre. 
Regla: no és vàlid soltar-se. 
L’agafadeta 
Grups de tres 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Durs i blans. 
Per parelles, Un company es posa dur (tensa els
  músculs) o es posa bla (es relaxa) i l'altre el comprova. 
Canvi
  de rol. 
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 5 D'OCTUBRE DE 2012
AVENTURES AMB DORA LA EXPLORADORA
DIA 4 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle:
  ......... 1r  
Nivell:
  ........1/2n                                                
   
U.D.:
  ......L'espai i el temps                    
   
Sessió:1                                                        
   
 OBJECTIUS:- 
  Adquirir nocions  
topològiques
  per mitjà de jocs .                                           
 | 
 
 Recursos materials: saquets 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Manipular els saquets individualment 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
-Tirar els
  saquets enlaire i agafar-los... 
dues mans 
mà dreta 
mà esquerra 
altra part del cos (cap, genoll, peu, esquena) 
LLANÇAR els
  saquets a distància per damunt del muscle 
LLANÇAR els
  saquets amb precisió per baix de la cintura a una línia 
Joc dels
  congelats 
Transportar saquets amb el
  cap, genoll, peu, esquena d’una part a l’altra 
Passem un banc (normal I
  invertit) amb el sac al cap 
4 bancs. dos i dos un començà per la dreta i acaba per
  l'esquerra 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Anem a ballar el
  bugui-buguiAmb la ma dins 
Amb la ma fora 
Amb la ma dins 
La fem rodar 
Ballem el bugui-bugui 
Donem mitja volta 
I ara piquem les mans 
Hey bugui bugui bugui.......hey! 
Hey bugui bugui bugui.......hey! 
Hey bugui bugui bugui.......hey! 
I
  ara piquem les mans 
 | 
 
HIGIENE
  PERSONAL: 
 | 
 
DIA 12 DE SETEMBRE DE 2012
AVALUACIÓ INICIAL
PRESENTACIÓ I EXPLICACIÓ DE LES NORMES I ÚS DE LA BOSSA D'HIGIENE
   Equilibri (pata coixa + banc invertit)
Cuclilles caminar
Cuclilles caminar
Coordinació   10 aros
DIA 13 DE SETEMBRE DE 2012
Cuclilles saltar
saltar un pilonet de 30cm
saltar longitud 60 cm
volantins
DIA 14 DE SETEMBRE DE 2012
PROVA D'EQUILIBRI
BOTAR CORDA
BOTAR PILOTA
JOC DE "TORITO EN ALTO"
DIA 19 DE SETEMBRE DE 2012
Aprendre a fer un calfament articular.
Joc de llançar i rebre
DIA 20 DE SETEMBRE DE 2012
Dia 21 de setembre de 2012
  
  
Dia 26 de setembre de 2012
 
 
Dia 27 de setembre de 2012
 
 
  
ENSENYEM LES /ELS......
EL LLEÓ DORMIT
EL CARTER PORTA CARTES PER A...
DIA 13 DE SETEMBRE DE 2012
Cuclilles saltar
saltar un pilonet de 30cm
saltar longitud 60 cm
volantins
DIA 14 DE SETEMBRE DE 2012
PROVA D'EQUILIBRI
BOTAR CORDA
BOTAR PILOTA
JOC DE "TORITO EN ALTO"
DIA 19 DE SETEMBRE DE 2012
Aprendre a fer un calfament articular.
Joc de llançar i rebre
DIA 20 DE SETEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1  
Nivell: ........   1 / 2                   
  U.D.: .......... COS 
Sessió: 1 
 OBJECTIUS:-  
Desenvolupar les capacitats   perceptives del  cos  
 | 
Fer calfament articular 
Perseguixen els colors de   camiseta roja,blava,… 
CONDUIR I XUTAR  | 
Dia 21 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1                                     
 Nivell: ........   1/2                                                                                                          
U.D.: .......... COS 
Sessió: 2 
OBJECTIUS:- Coneixer el cos a traves de  jocs  
 |   
 Recursos   materials: matalaps xicotets o cartons.Un matalap 
 |   
FASE D’ANIMACIÓ: 
Paco Muñoz:el millor el fem en les mans 
 |   
FASE PRINCIPAL: 
* * La mosca. Per parelles. Un xiquet fa de   mosca i el mestre diu en la part que ha de parar-se.          
- 
Carreres amb el cul. 
Cada xiquet amb un matalap asseguts fan curses   arrossegant-se amb el cul.  
Variants: a gates, reptant, cuclilles 
**Volteretes. 
Fer un gir sobre l’eix horitzontal explicant les   mesures de seguritat.(barbilla al pit; flexionar el tronc fins realitzar una   curvatura en l’ esquena, mirant cap a dalt entre las cames; ,etc.). 
Joan petit 
 |   
TORNADA A LA    CALMA: 
Tots en cercle.   Inspirem a la vegada que pugem els braços i    expirem baixant-los . Inspirem a la vegada que pugem de puntetes   i  expirem baixant  els peus 
Braços, cames i cos 
Durs com a pedres 
Molls com cotó 
 |   
HIGIENE PERSONAL: 
 |   
Dia 26 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1  
Nivell: ........  
  1/2                                                      
   
U.D.: .......... COS 
Sessió:3     
 OBJECTIUS:-
  Coneixer el cos a traves de jocs  
 | 
 
 Recursos
  materials:  
 | 
 
FASE D’ ANIMACIÓ: 
Conec el meu cos(Ens rasquem) 
Fem  un repas de
  les parts del cos, incloses les articulacions,assenyalando en el nostre cos
  la part o articulació que proposen els xiquets. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Joc dels colegues 
Se fan parelles i se situen enfront a uns 15 ó 20
  metros formant dos fileres enfrontades. 
Mentres el profesor/a canta una canço  en el que hi ha una paraula clau i els
  xiquets ballen en el puesto . Quan se diga la paraula previament acordada
  deuen eixir corrent per a abraçar-se amb el company. Els ultims en abraçar-se
  ajuden al mestre, ballant i cantant. 
Cursa de respiració amb una lletra 
aaaaaaaaaaaaaaaaaa 
Parxis 
bufar llapissos 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Fer cosquerelles 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
Dia 27 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1 
Nivell: ........  
  1/2                                                                                                        
   
U.D.: .......... COS 
Sessió: :   4 
 OBJETIUS:-
  Descobrir  les diferents relacions
  que                                                   s’estableixen entre  les diferents parts del cos i un objecte
  determinat ( mocador de paper).                                                             
   
Recursos materials: Mocadors de paper  
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
*La lapa.- Els i les alumnes van voltant
  per l’espai determinat. A  
l’ordre del mestre/a: “lapa”, han d’abraçar-se.     
 | 
 
FASE PRINCIPAL        
   
 ** El
  paracaiguda.- Els i les alumnes en un cercle. Els i les alumnes
  llancen el mocador a l’aire i l’han de parar amb la part del cos que vulguen. 
Variants.- Dirigit pel mestre/a. 
               
  Mantenir-lo en l’aire bufant. 
                 
  *
  Cursa de mocadors.-  En un
  terreny limitat, no massa llarg. Els i les alumnes deixen el mocador a terra
  i l’han de fer arribar a la línia marcada,                                  
* Arrugar i planxar.- En disposició de
  cercle.Els i les alumnes arruguen i planxen 
  el mocador, mentre un personatge (un/a alumne/a) es passeja: si se’n
  va l’arruguen i quan torne ha d’estar planxat. Puntuar els i les que millor
  deixen el mocador planxat.  
* La invasió.- Tots i totes fan una pilota
  amb el mocador. Se situen un enfront de                       l’altre 
  separats per una ratlla. Han d’intentar aconseguir que la pilota
  pròpia i la del contrari es  queden en
  camp de l’altre. (Parella) 
                   
  .                                                                                
   
* Boles corredores.- Sobre una distància
  marcada, aconseguir fer arribar la pilota pròpia abans que la del company/a.
  Els mitjans de desplaçament poden ser variats : bufant, amb el dit, amb la
  mà, amb el peu 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA  
              Futbol-dit.-
  Un/a enfrontat amb altre/a, amb una línia divisòria enmig. Aconseguir que la
  pilota no siga parada pel contrari i marque un gol. (Parelles)   
           Variant :
  Per parelles lancen la pilota i l’altre fa de porter                                    
 | 
 
HIGIENE PERSONAL 
 | 
 
Dia 28 de setembre de 2012  
Cicle: ........ 1 
 Nivell: ........   1/2                                                                                                        
  U.D.: .........COS            
   Sessió:  5        
OBJETIUS :Reconéixer els 
  segments corporals i  articulacions 
 | 
 
FASE
  D’ANIMACIÓ 
* Puça verinosa.-
  Quatre o cinc alumnes paguen, Els altres dispersos per un espai determinat  
                        
  Els qui paguen han d’intentar acaçar els altres. El mestre/a indica la
  part del cos que han de tocar. Els tocats han de posar-se la mà sobre la part
  tocada. Quan tots/es siguen acaçats, els quatre o cinc últims paguen. 
 Variants.- Els i
  les alumnes indicaran la part del cos a tocar.                                             
   
 | 
 
FASE
  PRINCIPAL 
 Lluís diu
  que... Els i les alumnes en un cercle. El mestre/a comença 
 a nomenar parts
  del cos i els i les alumnes els han d’identificar tocant-se’ls amb la mà. 
  Variants.-  Cadascú dels alumnes diu la part a tocar. 
 Fer l’exercici
  però assenyalant sobre el cos d’un/a 
  altre/a company/a   (metge/malalt)       
* Jocs d’agrupament.- desplaçaments . :
  caminar, trotar,córrer...En un moment determinat indica: per parelles. Tornen
  a desplaçament lliure. trios. 
  MIXTOS!!! 
* Els colors.-En disposició de cercle. El
  mestre/a conta una  
història en la qual es nomenen colors. Cada vegada que
  es diu el color, els alumnes han d’anar corrent a tocar l’objecte que tinga
  eixe color i tornar al cercle. 
Variants.- Anar a tocar formes: quatrat, triangles,
  cercles...                                               
   
* El ninot.- Un/a  fa de ninot de drap i l’altre/a alça les  
diferents parts del cos segons les va anomenant el
  mestre/a. (Parella) 
 | 
 
TORNADA
  A LA CALMA  
* Ninot de neu.- En disposició de cercle. El
  mestre/a indicarà la  
construcció del ninot.(tensió de muscles) i , a poc a
  poc, comença a eixir el sol i el ninot anirà derretint-se( distensió
  muscular) fins a caure desfet a terra.                                                                   
   
 | 
 
 HIGIENE
  PERSONAL 
 | 
 
OBSERVACIONS – ANOTACIONS 
 | 
 
DIA 3 D'OCTUBRE DE 2012
RELAXACIÓ 5'
CALFAMENT DE LES ARTICULACIONS  EL XICLE SALTARÍENSENYEM LES /ELS......
EL LLEÓ DORMIT
EL CARTER PORTA CARTES PER A...
No hay comentarios:
Publicar un comentario