DIA 17 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:5
OBJECTIU:- iniciar bot corda
individual
|
Recursos materials: cordes
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Joc de les raboses
corda darrere
Variant: pinzes
|
FASE PRINCIPAL:
el cazatren
Parelles, una corda
Un fa de cavall
Sogatira
gran grup
salt de corda
|
VUELTA A LA
CALMA:
arreplegar les
cordes
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 17 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:6
OBJECTIU:- treballar equilibri
dinàmic
|
Recursos materials: cordes,zancos, cèrcols
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Descubrir els zancos
manejant-los
|
FASE PRINCIPAL:
Realitzar un trajecte
amb zancos (pujades i baixades)
(en segon poden pujar
escales)
Passar el riu deixant
pots d’equilibri en terra com si creuara un riu
Creuar el riu amb
anelles
Es posen anelles
intercalats a diferents distàncies, formant un camí:
Normal, peu coix, peus
junts, alternatiu i amb
Consignes: groc peu
Dret, verd peu esquerre, roig salta i blau dos peus
g-v-g-v-g-v-r-b
Saltem a la corda indiv
i col.lectiva
|
VOLTA A LA CALMA:
arreplegada de
material
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 14 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:2
OBJECTIU:-
desenvolupar equilibri I coordinació
|
Recursos
materials: conos, cordes
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Els gegants i els nans
Mitja classe a la
gatzoneta i passa per sota dels gegants
|
FASE PRINCIPAL:
relleus
corrent
Peu coix esq / dreta
Cada vegada més baix
cap
pit
melic
|
VOLTA A LA CALMA:
Sambori sense
pedra
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 12 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell:
........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:3
OBJECTIU:-Realitzar
jocs que desenvolupen la CDG
|
Recursos
materials pilotes,cèrcols
|
FASE D’ ANIMACIÓ:
Correr colze amb
colze
|
FASE PRINCIPAL:
Dilluns, dimarts,
dimecres ... (amb pilotes grans i palmades)
Avaluació de l'equilibri
(10 seg. Cada activitat)
Manté la posició amb un
peu. flamenc 10 seg
Ulls tancats
Moure el peu
Moure el cos
Moure el peu recolzat
Relleu de la sabatilla
Es deixa la sabatilla
en el cèrcol i tornen a peu coix
Quan tots l'han deixat
van a peu coix i es la posen
|
VOLTA A LA CALMA:
Or i plata
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 10 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:4
OBJECTIU:-
Desenrrotllar la coordinació
|
Recursos materials: saquets, banc, cordes,
gorres
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Fer equilibri amb els
saquets
En cercle: ... sac al
cap puge i Baix
Sac a la Cuixa i equilibri 10 SEGONS (una i l'altra cama)
|
FASE PRINCIPAL:
Avaluació equilibri
dinàmic
Peu coix dreta / esq
recórrer 10 metres
Passar un banc suec a
l'inrevés
Passar un banc suec en
diagonal fins a la barra 6
Polis i cacos
|
VOLTA A LA CALMA:
Botem a la corda
comú
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 7 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........1/ 2º
U.D.: ..........EC
Sessió:1
OBJECTIU:- Controlar el cos en situacions d
‘equilibri
iniciar bot corda individual
|
Recursos materials: musica, banc , plinton,
llevapors, cordes
|
FASE D'ANIMACIÓ:
Per l'espai amb
música:
caminem
caminem cap arrere
correm
cap enrere
peu coix
peus junts
gatzoneta
agenollats
asseguts
|
FASE PRINCIPAL:
recórrer 2 metres
or-plata
Equilibri després salt
des
el banc suec
al plinton
l'espatllera al llevapors
iniciació al salt de
corda per passos
el cocherito leré amb
corda llarga
saltar i xafar la corda
AMB corda individual
saltar corda
|
VOLTA A LA CALMA:
Enrotllar les
cordes i guardar-les
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 5 DE DESEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 18
OBJDesenvolupar llançament i recepció I COLPEJOS AMB
IMPLEMENT
|
R. MAT:pilotes de tennis, raquetes
|
FASE D’ANIMACIÓ
|
FASE PRINCIPAL
Per parelles, es passen pilotes de paper.Després un
agafa una raqueta i practica el revés i el drive. Canvi de rols.
practicar el servei de tennis 1 x 1 amb raquetes i una pilota |
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 3 DE DESEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 18
OBJDesenvolupar llançament i recepció I COLPEJOS AMB
IMPLEMENT
|
R. MAT:pilotes de tennis, raquetes
|
FASE D’ANIMACIÓ
Brain training
|
FASE PRINCIPAL
Llançar pilotes de tennis i agafar-les d’una en una i deixar-les al
poal
Primer un grup i després l’altre
Variant:els dos grups a la vegada i dos poals
Per parelles, es passen pilotes de paper.Després un
agafa una raqueta i practica el revés i el drive. Canvi de rols.
|
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 30 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 17
OBJDesenvolupar l’equilibri , llançament i recepció a
través dels pots d’equilibri
|
R. MAT:pots d’equilibri
|
FASE D’ANIMACIÓ
Recorrer un camí amb pots d’equilibri
(Fer primer un xicotet circuit al gimnàs per comprobar
destresa i equilibri)
|
FASE PRINCIPAL
Llançar una pilota i agafar-la amb el pot d’equilibri
(Variant: fer-ho per parelles)
fer punteria ficant tres pots (dos baix I un dalt)
|
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 28 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 16
OBJ: Desenvolupar la coordinació mitjançant els cèrcols
|
R. MAT: cèrcols de psicomotricitat i gimnàstics(blancs)
|
FASE D’ANIMACIÓ
Manipulació dels cèrcols de psicomotricitat
|
FASE PRINCIPAL
Ballar el cèrcol
gimnàstic (hula-hop)
Autos
de xoque
Cada alumne/a fa rodar el seu cèrcol amb la mà ,
evitant a la resta
Per parelles, un llança el
cèrcol rodant i l’altre l’agafa
Variant.: per l’aire
Cèrcols cooperatius per
colors.
Tirem els cèrcols per terra i quan es diu un color,tots
cabem en eixos cèrcols
El
rellotge
Tothom en cercle, menys un al mig amb els ulls tancats.
El del mig conta 15 i la resta va passant-se el cèrcol. Quan el del mig diga
stop , el que tinga el cèrcol estrà ferit(después eliminat)
Descobrir
el cèrcol
Un l’amaga i la resta ha de trobar-lo
|
TORNADA A LA CALMA
Dins del cèrcol ens tomben i hem d’acurrucar-nos
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 26 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD obj
SESSIÓ 15
OBJ: Desenvolupar l’equilibri dinàmic, salts i desplaçaments
|
R. MAT: piques i botelles
|
FASE D’ANIMACIÓ
Agafar les piques i manipular-les (equilibris,....)
|
FASE PRINCIPAL
Traslladar les
piques portant-les amb la mà fent equilibri de línia a línia
Portar-les per parelles amb el dit, pit.
Per parelles fer de camilleros
Saltar les piques( avant, arrere, entre mig)
Portar les piques rodant per terra.
Parelles. Un de la parella porta una pica en les mans i
l’altra està en terra i la porta arrossegant.
El mateix però s’arrossega una botella
Salta amb la pica
Parelles . un salta la pica que l’altre va arrossegant
per terra imitant el moviment del parabrises d’un cotxe
|
TORNADA A LA CALMA
El praxis amb piques
El mestre diu un color i el grup que tinga el color ha
d’ajupir-se
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 23 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 14
OBJ desenvolupar la coordinació a través d’activitats
amb una escala
|
R. MAT:escala de dins, escala saló d’actes, pilotes i
DUES GRANERES.Conos pots de iogurt
|
FASE D’ANIMACIÓ
Pujar una escala i baixar-la
Pujar-la i baixar-la ràpidament
|
FASE PRINCIPAL
Fer el pas de step canviant el peu
Pujar l’escala amb un pot de yogur
Pujar una escala botant una pilota (Saló d’actes)
Jugar un partit de futbol 1 x 1 amb graneres
|
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada del material
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 21 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 13
Obj desenvolupar diverses hmb
|
R. MAT: Cordes, pilotes de paper, bates i goma elàstica
|
FASE D’ANIMACIÓ
Botar a corda individual
|
FASE PRINCIPAL
Fer un circuit amb CORDES en terra per treballar
equilibri
Llançar i rebre pilotes de paper. Individual i per
parelles
Batear la pilota de paper
|
TORNADA A LA CALMA
Passar la cinta elástica sense tocar-la
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 19 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 12
OBJ desenvolupar
diverses hmb a través d’objectes
|
R. MAT: matalap , indiakes,discs, baló medicinal, conos
i pilotes de paper
|
FASE D’ANIMACIÓ
El
caracol gegant
6 baix i agenollats d’un matalap deuen arribar a una
línia.
|
FASE PRINCIPAL
INDIAQUES
l’alfabet
grups de 5/6. un llança la indiaka a l’aire. El grup
deu colpejar-la evitant que caiga colpejant-la. es contaràn les vegades colpejades.
Un no pot colpejar dues vegades seguides.
Baló
medicinal
Fer relleus de baló medicinal.
encistellar
Parelles: un amb
un cono i l’altre una pilota de paper una vegada cadascú llança per
encistellar.
|
TORNADA A LA CALMA
Discs
Llançar-se per parelles el disc.
Después grups de 4.
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 16 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 11
OBJ Experimentar llançaments i colpejos amb pilotes
|
R. MAT: conos i pilotes grans
|
FASE D’ANIMACIÓ
Manipular les pilotes
|
FASE PRINCIPAL
Llançar
la pilota a l’aire i
agafar-la després d’un bot
Llançar
la pilota a l’aire i
agafar-la sense bot
Dies
de la setmana
Llançar
la pilota a terra i agafar-la
Botar
la pilota
Llançar la
pilota contra la paret i agafar-la després d’un bot i sense
Per parelles, es passen la
pilota (amb bot i sense bot )
llançar a cistella
partit 2 x 2
|
TORNADA A LA CALMA
Per parelles, un tombat i l’altre li passa la pilota
per damunt
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 7 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 8
OBJ: Treballar amb el banc suec tota classe de salts,
girs i equilibris
|
R. MAT: bancs suecs, matalaps, cordes
|
FASE D’ANIMACIÓ
Botar els bancs suecs, recolçant un peu i sense
recolçar
|
FASE PRINCIPAL
Còrrer sobre un
banc i botar
Còrrer de costat sobre un banc i botar
Còrrer sobre un banc i caure amb els peus dins d’un
cercle fet de corda
Ficar el banc amb varies inclinacions i pujar-lo i
baixar-lo. A 5 i despres a 7.
EL CASTELL
4 bancs formant un quadrat, tres són els guardians i
estan damunt del banc i intenten despejar els balons que els altres intenten
llançar dins del quadrat. Es ficara unes cordes formant mig cercle per a que
l’equip que ataque llance des de fora del mig cercle
|
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 5 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 7
OBJ:Desenvolupar l’equilibri i els salts
|
R. MAT: , pots d’equilibri, banc, espatllera, llevapors
i plinton
|
FASE D’ANIMACIÓ
Bouet en alt
|
FASE PRINCIPAL
Saltar des del banc suec
Saltar des de l’espatllera
Saltar des del plínton
Saltar des de l’espatllera al llevapors
Pots d’equilibri i recòrrer un circuit
Fer curses amb els pots d’equilibri
|
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
|
HIGIENE
|
DIA 31 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 6
OBJ: Manipular un objecte (pilotes de platja) per a
millorar els diferents mecanismos, incidint en el de percepció
|
R. MAT: pilotes de platja
|
FASE D’ANIMACIÓ
LLançar-la a l’aire i que no caiga, colpejant-la
|
FASE PRINCIPAL
LLançar-la
a l’aire i agafar-la com si forem porters/es
Idem però amb parelles
Colpejar-la en
les diverses parts del cos
Dies de la setmana
Per parelles que no caiga
En
rogle de 4, colpejar sense
que caiga, un no pot donar més d’un toc seguit
Transportem per parelles
Volei 1 x 1:
Passar-se la pilota
per parelles per damunt d’una cinta
|
TORNADA A LA CALMA
Arreplegar les pilotes
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 29 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1 / 2
UD objectes
SESSIÓ 5
OBJ: Desenvolupar les hmb i les cfb amb el balo gegant
|
R. MAT: baló gegant
|
FASE D’ANIMACIÓ
Fem un cercle i ens passem el baló diguent abans el nom
|
FASE PRINCIPAL
Fem un cercle i individualment eixim al centre i la manipulem durant 20 segons
Per parelles, 1x 1, intentar espentar la pilota fins
darrere de la ratlla de l’altre/a que fa de porteria
Relleus de pilota gegant
Tots/es asseguts en filera, es pasen el baló per damunt
Dues pilotes.
Entre dues línies,tots menys dos, que llancen la
pilota. Al que li done eliminat
|
TORNADA A LA CALMA
Tots/es tombats en filera, passa el baló per damunt
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 26 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 4
OBJ: Desenvolupar la coordinació oculo-manual a través de les raquetes
|
R. MAT:Raquetes de tela, pompons
|
FASE D’ANIMACIÓ
Llançar i arreplegar els pompons enlaire
Dies de la setmana
|
FASE PRINCIPAL
Passar-se el pompon d’una mà al’altra
Llançar el pompon i empalmar-lo amb el peu
Colpejar el pompon:
Amb el palmell de la mà
Parelles:llançar i rebre, colpetjant-lo
Colpejar individualment el pompon amb la raqueta.
Primer en la
dreta/Esquerra i después amb l’altra
Per parelles, intenten fer el màxim de tocs entre els
dos
Variant: una cinta al mig
|
TORNADA A LA CALMA
Reflexió sobre amb quina mà colpejaven millor
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 24 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 3
OBJ: Realitzar jocs de baix nivell de complexitat per
afavorir el desenvolupament de la coordinació oculo-manual
|
R. MAT: botellas, conos i pilota de tennis, estoretes
|
FASE D’ANIMACIÓ
Construïm al gimnàs un camp d’hoquei
|
FASE PRINCIPAL
Equips de 2/3 juguen al hoquei modificat
|
TORNADA A LA CALMA
Relaxació en estoretes
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 22 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 1
OBJ: desenvolupar habilitats de colpejos
|
R. MAT: globus
|
FASE D’ANIMACIÓ
Mantindre el globus en alt
PILLA-PILLA
2 globus. Pillen 2
|
FASE PRINCIPAL
Colors
Cada alumne amb un globus colpejant-lo. A la Veu
“colors” es junten en grups del mateix color
Americana (4 fileres i 2 globus)
2 fileres enfrontades amb altres 2, colpegen un globus passant-se’l
OOOO XXXXX
OOOOO XXXX
Primer amb les mans
.Despres amb el peu
Despres colp d’avantbraços
Colpejar el globus amb les raquetes
minivolei 2 x 2
després 3 x 3
|
TORNADA A LA CALMA
La mascletà
|
HIGIENE
|
OBSERVACIONS
|
DIA 19 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE 1r
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 2
OBJ: Botar a la corda individual i col.lectivament
|
R. MAT: cordes
|
FASE D’ANIMACIÓ
Manipulem les cordes
|
FASE PRINCIPAL
Agafem la corda i fem que fajen ones al vent,
culebrillas,
rodar com els vaquers (dreta i Esquerra)
Jugar a xafar-se la cua.
Botar a la corda individual
Per parelles, rodegem a la parella amb la corda( ha
d’estar tensa) i después el fem rodar
Conduir al cavall
(mans agafades a la corda)
Botar i saber donar a la corda gran
|
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada del material, plegant la corda com cal
|
HIGIENE
|
DIA 17 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell: ........2n
U.D.: ..........lateralitat
Sessió:4
OBJECTIUS:- reconéixer la dreta I esquerra fent
exercicis adients
|
Recursos
materials: cèrcols
|
FASE D’ANIMACIÓ
Fan la salutació amb la mà dreta.
Després fan diverses salutacions amb una u otra mà
|
FASE PRINCIPAL:
El
tiovivo
Relleus a la “pata coixa”.
Dues series. Primer peu dret en terra. Després esquerre
Incidim en el peu(d-e).
Amb els peus junts ballem la cançó d’ Enrique y Ana:
Izquierda-izquierda
Derecha-derecha
Delante-detrás
1-2-3
passar cèrcols OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOO
dreta o esquerra
Arribar
a la meta.
Parelles distribuïdes en dus fileres A i B a mig metro
de distància al mig de la pista. Es dirà esquerra o dreta. Si A té a la dreta
a B deura d’ intentar agafar a la seua parella abans qu passé de la línia. És convenient
canviar de parella
|
TORNADA A LA CALMA:
Que
vienen los patitos
Nota: És important
ordenar-se per altura
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 10 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r
Nivell: ........2n
U.D.: ..........lateralitat
Sessió:3
OBJECTIUS:-Manipular objectes amb
les dues parts
homolaterals del cos (esquerra I
dreta)
Comprovar el desenvolupament individual de la
lateralitat en sí mateix i en la resta
|
Recursos
materials: pilotes de tennis,birles, pompons , tragaboles
|
FASE D’ ANIMACIÓ:
cada alumne amb una pilota de tennis:
La deixen en terra. L’agafen en la dreta. La deixen.
L’agafen en l’esquerra.
|
FASE PRINCIPAL:
Agafem pilotes tennis : llancem I rebem dreta-dreta. Esquerra-esquerra.
Dreta-esquerra
Juguem a les birles.
Tres birles a tres metros.
Tragaboles amb pompons
|
TORNADA A LA CALMA:
per parelles un darrere de l’altre.
Un li fica la mà sobre
La mà dreta,esquerra, peu d, esq, orella, muscle,…
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 8 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1 / 2
U.D.: .......... later
Sessió:2
OBJECTIUS:- manipular objectes amb les dos parts, sent conscient
de la part dominant
|
Recursos materials: pilotes
|
FASE DE ANIMACIÓ:
cançó de la lateralitat
|
FASE PRINCIPAL:
Per parelles repartim una pilota.
Un membre de la parella avalua al company/a i informara
al mestre i al grup quan se faja la ficada en comú
Accions:
xutar la pilota amb el peu dret
xutar la pilota amb el peu esquerre
xutar i conduir una pilota amb els dos peus.
LLançar-la a l ‘aire
i pegar-li amb el peu dret
LLançar-la a l‘aire
i pegar-li amb el peu esquerre
(el/la que puga que la recepcione)
|
TORNADA A LA CALMA:
Fem una autoevaluació i una heteroevaluació; preguntem
amb quin peu llancem i colpegem el baló millor.
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 5 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1 / 2
U.D.: .......... later
Sessió:1
OBJECTIUS:- manipular objectes
amb les dos parts, sent conscient de la part dominant
|
Recursos materials: pilotes
|
FASE D’ ANIMACIÓ:
Fitxa 1 dibuixar mà dreta-esquerra
|
FASE PRINCIPAL:
Canço
de la lateralitat
Xiquets en dues fileres
realitzen les accions que
canten:
Palma dreta,
(xoquen dretes)
palma esquerra,
( “ esquerres)
palma dreta,
palma les
dos ( xoquen les dos
1,2,3,4,5,6 y 7 (s’agafen i roden, fan el molí,… )
LLANCEM a porteria amb la mà i anotem amb quina llança
Accions:
Fem malabars
Amb una
pilota
Amb dues
pilotes (si ho fa amb una)
Botar la pilota amb la ma dreta
Botar la pilota amb la ma esquerra
Botar dues pilotes a la vegada
LLançar-la a l ‘aire amb la ma dreta i recepcionar-la
amb les dos
LLançar-la a l‘aire amb la ma esquerra i recepcionar-la
amb les dos
LLançar-la a l ‘aire amb la ma dreta i colpejar-la
(estil saque de voleibol)
LLançar-la a l’ aire amb la ma esquerra i colpejar-la (estil
saque de voleibol)
|
TORNADA A LA CALMA:
Fem una autoevaluació i una heteroevaluació; preguntem
amb quina ma botem, llancem i colpegem el baló millor.
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 10 DE SETEMBRE DE 2012
AVALUACIÓ INICIAL
PRESENTACIÓ
Equilibri (pata coixa + banc invertit)
|
Cuclilles caminar
|
Coordinació
10 aros
|
corre
coordinadament
|
Salta
un pilonet
|
Salta
un matalàs finet
|
Voltereta |
DIA 12 DE SETEMBRE DE 2012
CORDA
CUCLILLES SALT
BOTAR PILOTA
DIA 14 DE SETEMBRE DE 2012
LLANÇAR I REBRE
CONDUIR I XUTAR
LLANÇAR I REBRE
CONDUIR I XUTAR
DIA 17 DE SETEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1/2
U.D.: .......... COS
Sessió: 2
OBJECTIUS:- Coneixer el cos a traves de jocs
|
Recursos
materials: matalaps xicotets o cartons.Un matalap
|
FASE D’ANIMACIÓ:
calfament
Paco Muñoz:el millor el fem en les mans
|
FASE PRINCIPAL:
* * La mosca. Per parelles. Un xiquet fa de
mosca i el mestre diu en la part que ha de parar-se.
curses de crancs
|
TORNADA A LA
CALMA:
Tots en cercle.
Inspirem a la vegada que pugem els braços i
expirem baixant-los . Inspirem a la vegada que pugem de puntetes
i expirem baixant els peus
Braços, cames i cos
Durs com a pedres
Molls com cotó
|
HIGIENE PERSONAL:
|
DIA 19 DE SETEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1 / 2
U.D.: .......... COS
Sessió: 1
OBJECTIUS:-
Desenvolupar les capacitats perceptives del cos
|
Fer calfament articular
Perseguixen els colors de
camiseta roja,blava,…
|
DIA 24 DE SETEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1/2
U.D.: .......... COS
Sessió:3
OBJECTIUS:-
Coneixer el cos a traves de jocs
|
Recursos
materials:
|
FASE D’ ANIMACIÓ:
Conec el meu cos(Ens rasquem)
Fem un repas de
les parts del cos, incloses les articulacions,assenyalando en el nostre cos
la part o articulació que proposen els xiquets.
|
FASE PRINCIPAL:
Joc dels colegues
Se fan parelles i se situen enfront a uns 15 ó 20
metros formant dos fileres enfrontades.
Mentres el profesor/a canta una canço en el que hi ha una paraula clau i els
xiquets ballen en el puesto . Quan se diga la paraula previament acordada
deuen eixir corrent per a abraçar-se amb el company. Els ultims en abraçar-se
ajuden al mestre, ballant i cantant.
Cursa de respiració amb una lletra
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Parxis
|
TORNADA A LA
CALMA:
Fer cosquerelles
|
HIGIENE PERSONAL:
|
Dia 26 de setembre de 2012
Dia 28 de setembre de 2012
DIA 1 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........
1/2
U.D.: .......... COS
Sessió: : 4
OBJETIUS:-
Descobrir les diferents relacions
que
s’estableixen entre les
diferents parts del cos i un objecte determinat ( mocador de paper).
Recursos materials: Mocadors de paper
|
FASE D’ANIMACIÓ
*La lapa.- Els i les alumnes van voltant
per l’espai determinat. A
l’ordre del mestre/a: “lapa”, han d’abraçar-se.
|
FASE PRINCIPAL
** El
paracaiguda.- Els i les alumnes en un cercle. Els i les alumnes
llancen el mocador a l’aire i l’han de parar amb la part del cos que vulguen.
Variants.- Dirigit pel mestre/a.
Mantenir-lo en l’aire bufant.
*
Cursa de mocadors.- En un
terreny limitat, no massa llarg. Els i les alumnes deixen el mocador a terra
i l’han de fer arribar a la línia marcada,
* Arrugar i planxar.- En disposició de
cercle.Els i les alumnes arruguen i planxen
el mocador, mentre un personatge (un/a alumne/a) es passeja: si se’n
va l’arruguen i quan torne ha d’estar planxat. Puntuar els i les que millor
deixen el mocador planxat.
* La invasió.- Tots i totes fan una pilota
amb el mocador. Se situen un enfront de l’altre separats per una ratlla. Han d’intentar
aconseguir que la pilota pròpia i la del contrari es queden en camp de l’altre. (Parella)
.
* Boles corredores.- Sobre una distància
marcada, aconseguir fer arribar la pilota pròpia abans que la del company/a.
Els mitjans de desplaçament poden ser variats : bufant, amb el dit, amb la
mà, amb el peu
|
TORNADA A LA CALMA
Futbol-dit.-
Un/a enfrontat amb altre/a, amb una línia divisòria enmig. Aconseguir que la
pilota no siga parada pel contrari i marque un gol. (Parelles)
Variant :
Per parelles lancen la pilota i l’altre fa de porter
|
HIGIENE PERSONAL
|
Dia 28 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ 1/2
U.D.: .........COS
Sessió: 5
OBJETIUS :Reconéixer els
segments corporals i articulacions
|
FASE
D’ANIMACIÓ
* Puça verinosa.-
Quatre o cinc alumnes paguen, Els altres dispersos per un espai determinat
Els qui paguen han d’intentar acaçar els altres. El mestre/a indica la
part del cos que han de tocar. Els tocats han de posar-se la mà sobre la part
tocada. Quan tots/es siguen acaçats, els quatre o cinc últims paguen.
Variants.- Els i
les alumnes indicaran la part del cos a tocar.
|
FASE
PRINCIPAL
Lluís diu
que... Els i les alumnes en un cercle. El mestre/a comença
a nomenar parts
del cos i els i les alumnes els han d’identificar tocant-se’ls amb la mà.
Variants.- Cadascú dels alumnes diu la part a tocar.
Fer l’exercici
però assenyalant sobre el cos d’un/a
altre/a company/a (metge/malalt)
* Jocs d’agrupament.- desplaçaments . :
caminar, trotar,córrer...En un moment determinat indica: per parelles. Tornen
a desplaçament lliure. trios.
MIXTOS!!!
* Els colors.-En disposició de cercle. El
mestre/a conta una
història en la qual es nomenen colors. Cada vegada que
es diu el color, els alumnes han d’anar corrent a tocar l’objecte que tinga
eixe color i tornar al cercle.
Variants.- Anar a tocar formes: quatrat, triangles,
cercles...
* El ninot.- Un/a fa de ninot de drap i l’altre/a alça les
diferents parts del cos segons les va anomenant el
mestre/a. (Parella)
|
TORNADA
A LA CALMA
* Ninot de neu.- En disposició de cercle. El
mestre/a indicarà la
construcció del ninot.(tensió de muscles) i , a poc a
poc, comença a eixir el sol i el ninot anirà derretint-se( distensió
muscular) fins a caure desfet a terra.
|
HIGIENE
PERSONAL
|
OBSERVACIONS – ANOTACIONS
|
DIA 1 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ........ 1
Nivell: ........ solament
per a 2n
U.D.: .........COS
Sessió: 6
OBJETIUS :Reconéixer els
segments corporals I articulacions
|
FASE
D’ANIMACIÓ
Plantejar situacions a l’alumne en les que tinga que
moure una articulació i preguntar quina hi és.
Nadar, caminar,dir adeu, dir sí,,etc
|
FASE
PRINCIPAL
L’escultor
Grups de tres. Un fa de model(fica la postura que vol),
l’altre d’escultor i l’altre d’estatua. L’escultor ha d’aconseguir que
l’estàtua siga igual que el model
El posters del cos humà
Es prepara un cos huma dibuixat en paper continuo.Es
penja a la paret. I anirem ficant les parts
Les parades del cos
4 conos i piques i 4
fulls.Estacions :cap,tronc,braços i cames
25 papers amb parts del cos.Es repartixen. I cadascú va
al lloc on li toca. A la veu, han de correr i canviar-lo 3 o 4 vegades. A la senyal han
d’anar on fique el paper
|
TORNADA
A LA CALMA
Experimentar formes de respiració i esbrinar quina és
la més adequada (rapid,lent,agafar boca,mantindre l’aire,...)
|
HIGIENE
PERSONAL
|
OBSERVACIONS – ANOTACIONS
|
DIA 3 D'OCTUBRE DE 2012
CALFAMENT DE LES ARTICULACIONS
PER GRUPS I PER MITJA DE L'APRENENTATGE COOPERATIU, BOTEM A LA CORDA CAP AVANT I CAP ARRERE.
No hay comentarios:
Publicar un comentario