sesiones 2º A




DIA  17 DE DESEMBRE DE 2012 



Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:5
OBJECTIU:- iniciar bot corda individual
 Recursos materials: cordes
FASE D'ANIMACIÓ:

Joc de les raboses
corda darrere
Variant: pinzes

FASE PRINCIPAL:

el cazatren
Parelles, una corda
Un fa de cavall


Sogatira
  gran grup


  salt de corda

VUELTA A LA CALMA:
arreplegar les cordes
HIGIENE PERSONAL:


DIA  17 DE DESEMBRE DE 2012 


Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:6
OBJECTIU:- treballar equilibri dinàmic
 Recursos materials: cordes,zancos, cèrcols
FASE D'ANIMACIÓ:
Descubrir els zancos manejant-los
FASE PRINCIPAL:
Realitzar un trajecte amb zancos (pujades i baixades)
(en segon poden pujar escales)
Passar el riu deixant pots d’equilibri en terra com si creuara un riu

Creuar el riu amb anelles
Es posen anelles intercalats a diferents distàncies, formant un camí:
Normal, peu coix, peus junts, alternatiu i amb
Consignes: groc peu Dret, verd peu esquerre, roig salta i blau dos peus
g-v-g-v-g-v-r-b

Saltem a la corda indiv i col.lectiva

VOLTA A LA CALMA:
arreplegada de material
HIGIENE PERSONAL:


DIA  14 DE DESEMBRE DE 2012


Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                    
 U.D.: ..........EC
Sessió:2
OBJECTIU:- desenvolupar equilibri I coordinació
 Recursos materials: conos, cordes
FASE D'ANIMACIÓ:

Els gegants i els nans
Mitja classe a la gatzoneta i passa per sota dels gegants
FASE PRINCIPAL:
relleus
corrent
Peu coix esq / dreta

Cada vegada més baix
cap
pit
melic

VOLTA A LA CALMA:
Sambori sense pedra
HIGIENE PERSONAL:



DIA  12 DE DESEMBRE DE 2012 


Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                               
 U.D.: ..........EC
Sessió:3
OBJECTIU:-Realitzar jocs que desenvolupen la CDG
 Recursos materials pilotes,cèrcols
FASE D’ ANIMACIÓ:
Correr colze amb colze
FASE PRINCIPAL:
Dilluns, dimarts, dimecres ... (amb pilotes grans i palmades)

Avaluació de l'equilibri (10 seg. Cada activitat)
Manté la posició amb un peu. flamenc 10 seg

Ulls tancats
Moure el peu
Moure el cos
Moure el peu recolzat

Relleu de la sabatilla
Es deixa la sabatilla en el cèrcol i tornen a peu coix
Quan tots l'han deixat van a peu coix i es la posen


VOLTA A LA CALMA:
Or i plata
HIGIENE PERSONAL:


DIA  10 DE DESEMBRE DE 2012 




Cicle: ........ 1                                
Nivell: ........1/ 2º                                   
 U.D.: ..........EC
Sessió:4
OBJECTIU:- Desenrrotllar la coordinació
 Recursos materials: saquets, banc, cordes, gorres
FASE D'ANIMACIÓ:

Fer equilibri amb els saquets

En cercle: ... sac al cap puge i Baix
                     Sac a la Cuixa i equilibri 10 SEGONS (una i l'altra cama)


FASE PRINCIPAL:

Avaluació equilibri dinàmic
Peu coix dreta / esq recórrer 10 metres
Passar un banc suec a l'inrevés
Passar un banc suec en diagonal fins a la barra 6


Polis i cacos
VOLTA A LA CALMA:
Botem a la corda comú
HIGIENE PERSONAL:


DIA  7 DE DESEMBRE DE 2012 




Cicle: ........ 1                
Nivell: ........1/ 2º                              
U.D.: ..........EC
Sessió:1
  OBJECTIU:- Controlar el cos en situacions d ‘equilibri
   iniciar bot corda individual
 Recursos materials: musica, banc , plinton, llevapors, cordes
FASE D'ANIMACIÓ:

  Per l'espai amb música:
caminem
caminem cap arrere
correm
cap enrere
peu coix
peus junts
gatzoneta
agenollats
asseguts

FASE PRINCIPAL:
recórrer 2 metres or-plata
Equilibri després salt des
                  el banc suec
                   al plinton
                    l'espatllera al llevapors

iniciació al salt de corda per passos
el cocherito leré amb corda llarga
saltar i xafar la corda AMB corda individual
saltar corda
VOLTA A LA CALMA:
Enrotllar les cordes i guardar-les
HIGIENE PERSONAL:


DIA  5 DE DESEMBRE DE 2012 

CICLE  1r                                           
 NIVELL 1/2
UD  objectes       
 SESSIÓ 18
OBJDesenvolupar  llançament i recepció I COLPEJOS AMB IMPLEMENT
R. MAT:pilotes de tennis, raquetes
FASE D’ANIMACIÓ

FASE PRINCIPAL



Per parelles, es passen pilotes de paper.Després un agafa una raqueta i practica el revés i el drive. Canvi de rols.

practicar el servei de tennis

1 x 1 amb raquetes i una pilota

TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  3 DE DESEMBRE DE 2012 




CICLE  1r                                           
 NIVELL 1/2
UD  objectes       
 SESSIÓ 18
OBJDesenvolupar  llançament i recepció I COLPEJOS AMB IMPLEMENT
R. MAT:pilotes de tennis, raquetes
FASE D’ANIMACIÓ
Brain training
FASE PRINCIPAL
Llançar pilotes de tennis  i agafar-les d’una en una i deixar-les al poal
Primer un grup i després l’altre

Variant:els dos grups a la vegada i dos poals

Per parelles, es passen pilotes de paper.Després un agafa una raqueta i practica el revés i el drive. Canvi de rols.

TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  30 DE NOVEMBRE DE 2012 




CICLE  1r                                           
 NIVELL 1/2
UD  objectes       
 SESSIÓ 17
OBJDesenvolupar l’equilibri , llançament i recepció a través dels pots d’equilibri
R. MAT:pots d’equilibri
FASE D’ANIMACIÓ
Recorrer un camí amb pots d’equilibri
(Fer primer un xicotet circuit al gimnàs per comprobar destresa i equilibri)
FASE PRINCIPAL
Llançar una pilota i agafar-la amb el pot d’equilibri
(Variant: fer-ho per parelles)
fer punteria ficant tres pots (dos baix I un dalt)
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  28 DE NOVEMBRE DE 2012 




CICLE  1r                                            
 NIVELL 1/2
UD objectes         
 SESSIÓ 16
OBJ: Desenvolupar la coordinació mitjançant els cèrcols
R. MAT: cèrcols de psicomotricitat i gimnàstics(blancs)
FASE D’ANIMACIÓ

Manipulació dels cèrcols de psicomotricitat
FASE PRINCIPAL
 Ballar el cèrcol gimnàstic (hula-hop)
Autos de xoque
Cada alumne/a fa rodar el seu cèrcol amb la mà , evitant a la resta
Per parelles, un llança el cèrcol rodant i l’altre l’agafa
Variant.: per l’aire
Cèrcols cooperatius per colors.
Tirem els cèrcols per terra i quan es diu un color,tots cabem en eixos cèrcols
El rellotge
Tothom en cercle, menys un al mig amb els ulls tancats. El del mig conta 15 i la resta va passant-se el cèrcol. Quan el del mig diga stop , el que tinga el cèrcol estrà ferit(después eliminat)
Descobrir el cèrcol
Un l’amaga i la resta ha de trobar-lo
TORNADA A LA CALMA
Dins del cèrcol ens tomben i hem d’acurrucar-nos
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  26 DE NOVEMBRE DE 2012 


CICLE  1r                                            
NIVELL 1/2
UD obj                 
SESSIÓ 15
OBJ: Desenvolupar l’equilibri dinàmic, salts i desplaçaments
R. MAT: piques i botelles
FASE D’ANIMACIÓ
Agafar les piques i manipular-les (equilibris,....)
FASE PRINCIPAL
Traslladar les  piques portant-les amb la mà fent equilibri de línia a línia
Portar-les per parelles amb el dit, pit.
Per parelles fer de camilleros
Saltar les piques( avant, arrere, entre mig)
Portar les piques rodant per terra.
Parelles. Un de la parella porta una pica en les mans i l’altra està en terra i la porta arrossegant.
El mateix però s’arrossega una botella
Salta amb la pica
Parelles . un salta la pica que l’altre va arrossegant per terra imitant el moviment del parabrises d’un cotxe
TORNADA A LA CALMA
El praxis amb piques
El mestre diu un color i el grup que tinga el color ha d’ajupir-se
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  23 DE NOVEMBRE DE 2012 




CICLE  1r                                            
 NIVELL 1/2
UD  objectes        
 SESSIÓ 14
OBJ desenvolupar la coordinació a través d’activitats amb una escala
R. MAT:escala de dins, escala saló d’actes, pilotes i DUES GRANERES.Conos pots de iogurt
FASE D’ANIMACIÓ
Pujar una escala i baixar-la
Pujar-la i baixar-la ràpidament
FASE PRINCIPAL
Fer el pas de step canviant el peu
Pujar l’escala amb un pot de yogur
Pujar una escala botant una pilota (Saló d’actes)
Jugar un partit de futbol  1 x 1 amb graneres
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada del material
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  21 DE NOVEMBRE DE 2012 


CICLE  1r                                            
NIVELL 1/2
UD objectes
SESSIÓ 13
Obj desenvolupar diverses hmb
R. MAT: Cordes, pilotes de paper, bates i  goma elàstica
FASE D’ANIMACIÓ
Botar a corda individual
FASE PRINCIPAL
Fer un circuit amb CORDES en terra per treballar equilibri
Llançar i rebre pilotes de paper. Individual i per parelles
Batear la pilota de paper
TORNADA A LA CALMA
Passar la cinta elástica sense tocar-la
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  19 DE NOVEMBRE DE 2012 



CICLE  1r                                             
NIVELL 1/2
UD  objectes       
SESSIÓ 12
OBJ  desenvolupar diverses hmb a través d’objectes
R. MAT: matalap , indiakes,discs, baló medicinal, conos i pilotes de paper
FASE D’ANIMACIÓ
El caracol gegant
6 baix i agenollats d’un matalap deuen arribar a una línia.
FASE PRINCIPAL
INDIAQUES
 l’alfabet
grups de 5/6. un llança la indiaka a l’aire. El grup deu colpejar-la evitant que caiga colpejant-la.  es contaràn les vegades colpejades.
Un no pot colpejar dues vegades seguides.
Baló medicinal
Fer relleus de baló medicinal.
encistellar
Parelles: un amb  un cono i l’altre una pilota de paper una vegada cadascú llança per encistellar.
TORNADA A LA CALMA
Discs
Llançar-se per parelles el disc.
Después grups de 4.
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  16 DE NOVEMBRE DE 2012 



CICLE  1r                                         
   NIVELL 1/2
UD objectes           
   SESSIÓ 11
OBJ Experimentar llançaments i colpejos amb pilotes
R. MAT: conos i pilotes grans
FASE D’ANIMACIÓ
Manipular les pilotes
FASE PRINCIPAL
Llançar la pilota a l’aire  i agafar-la després d’un bot
Llançar la pilota a l’aire  i agafar-la sense bot
Dies de la setmana
Llançar la pilota a terra i agafar-la
Botar la pilota
Llançar la pilota contra la paret i agafar-la després d’un bot i sense
Per parelles, es passen la pilota (amb bot i  sense bot )
llançar a cistella
partit 2 x 2
TORNADA A LA CALMA
Per parelles, un tombat i l’altre li passa la pilota per damunt
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA  7 DE NOVEMBRE DE 2012 



CICLE  1r                                          
  NIVELL 1/2
UD objectes    
  SESSIÓ 8
OBJ: Treballar amb el banc suec tota classe de salts, girs i equilibris
R. MAT: bancs suecs, matalaps, cordes
FASE D’ANIMACIÓ
Botar els bancs suecs, recolçant un peu i sense recolçar
FASE PRINCIPAL
Còrrer  sobre un banc i botar
Còrrer de costat sobre un banc i botar
Còrrer sobre un banc i caure amb els peus dins d’un cercle fet de corda
Ficar el banc amb varies inclinacions i pujar-lo i baixar-lo. A 5 i despres a 7.
EL CASTELL
4 bancs formant un quadrat, tres són els guardians i estan damunt del banc i intenten despejar els balons que els altres intenten llançar dins del quadrat. Es ficara unes cordes formant mig cercle per a que l’equip que ataque llance des de fora del mig cercle                                                                 
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA 5 DE NOVEMBRE DE 2012 
 

CICLE  1r                                             
NIVELL 1/2
UD objectes     
   SESSIÓ 7
OBJ:Desenvolupar l’equilibri i els salts
R. MAT: , pots d’equilibri, banc, espatllera, llevapors i plinton
FASE D’ANIMACIÓ
Bouet en alt
FASE PRINCIPAL
Saltar des del banc suec
Saltar des de l’espatllera
Saltar des del plínton
Saltar des de l’espatllera al llevapors
Pots d’equilibri i recòrrer un circuit
Fer curses amb els pots d’equilibri
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada de material
HIGIENE
 


DIA 31 D'OCTUBRE DE 2012 

CICLE  1r                                           
 NIVELL 1/2
UD objectes              
 SESSIÓ 6
OBJ: Manipular un objecte (pilotes de platja) per a millorar els diferents mecanismos, incidint en el de percepció
R. MAT: pilotes de platja
FASE D’ANIMACIÓ
LLançar-la a l’aire i que no caiga, colpejant-la
FASE PRINCIPAL
LLançar-la a l’aire i agafar-la com si forem porters/es
Idem però amb parelles
Colpejar-la en les diverses parts del cos
Dies de la setmana
Per parelles que no caiga
En rogle de 4, colpejar  sense que caiga, un no pot donar més d’un toc seguit
Transportem per parelles
Volei 1 x 1:
           Passar-se la pilota per parelles per damunt d’una cinta
TORNADA A LA CALMA
Arreplegar les pilotes
HIGIENE
OBSERVACIONS
 


DIA 29 D'OCTUBRE DE 2012 


CICLE  1r                                           
 NIVELL 1 / 2
UD objectes     
  SESSIÓ 5
OBJ: Desenvolupar les hmb i les cfb amb el balo gegant
R. MAT: baló gegant
FASE D’ANIMACIÓ
Fem un cercle i ens passem el baló diguent abans el nom
FASE PRINCIPAL
Fem un cercle i individualment eixim al centre i  la manipulem durant 20 segons
Per parelles, 1x 1, intentar espentar la pilota fins darrere de la ratlla de l’altre/a que fa de porteria
Relleus de pilota gegant
Tots/es asseguts en filera, es pasen el baló per damunt
Dues pilotes.
Entre dues línies,tots menys dos, que llancen la pilota. Al que li done eliminat
TORNADA A LA CALMA
Tots/es tombats en filera, passa el baló per damunt
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA 26 D'OCTUBRE DE 2012



CICLE  1r                                          
  NIVELL 1/2
UD objectes               
SESSIÓ 4
OBJ: Desenvolupar la coordinació oculo-manual a  través de les raquetes
R. MAT:Raquetes de tela, pompons
FASE D’ANIMACIÓ
Llançar i arreplegar els pompons enlaire
Dies de la setmana
FASE PRINCIPAL
Passar-se el pompon d’una mà al’altra
Llançar el pompon i empalmar-lo amb el peu
Colpejar el pompon:
Amb el palmell de la mà
Parelles:llançar i rebre, colpetjant-lo
Colpejar individualment el pompon amb la raqueta.
 Primer en la dreta/Esquerra i después amb l’altra
Per parelles, intenten fer el màxim de tocs entre els dos
Variant: una cinta al mig
TORNADA A LA CALMA
Reflexió sobre amb quina mà colpejaven millor
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA 24 D'OCTUBRE DE 2012



CICLE  1r                                            
NIVELL 1/2
UD objectes        
SESSIÓ 3
OBJ: Realitzar jocs de baix nivell de complexitat per afavorir el desenvolupament de la coordinació oculo-manual
R. MAT: botellas, conos i pilota de tennis, estoretes
FASE D’ANIMACIÓ
Construïm al gimnàs un camp d’hoquei
FASE PRINCIPAL
Equips de 2/3 juguen al hoquei modificat
TORNADA A LA CALMA
Relaxació en estoretes
HIGIENE
OBSERVACIONS



DIA 22 D'OCTUBRE DE 2012



CICLE  1r    
NIVELL 1/2
UD objectes
 SESSIÓ 1
OBJ: desenvolupar habilitats de colpejos
R. MAT: globus
FASE D’ANIMACIÓ
Mantindre el globus en alt
PILLA-PILLA
2 globus. Pillen 2
FASE PRINCIPAL
Colors
Cada alumne amb un globus colpejant-lo. A la Veu “colors” es junten en grups del mateix color
Americana (4 fileres i 2 globus)
2 fileres enfrontades amb altres 2, colpegen un globus passant-se’l
OOOO   XXXXX 
OOOOO XXXX
Primer amb les mans
.Despres amb el peu
Despres colp d’avantbraços
Colpejar el globus amb les raquetes
minivolei 2 x 2  

 després 3 x 3
TORNADA A LA CALMA
La mascletà
HIGIENE
OBSERVACIONS


DIA 19 D'OCTUBRE DE 2012



CICLE  1r                                          
  NIVELL 1/2
UD objectes      
SESSIÓ 2
OBJ: Botar a la corda individual i col.lectivament
R. MAT: cordes
FASE D’ANIMACIÓ
Manipulem les cordes
FASE PRINCIPAL
Agafem la corda i fem que fajen ones al vent,
culebrillas,
rodar com els vaquers (dreta i Esquerra)

Jugar a xafar-se la cua.
Botar a la corda individual
Per parelles, rodegem a la parella amb la corda( ha d’estar tensa) i después el fem rodar
Conduir al cavall    (mans agafades a la corda)
Botar i saber donar a la corda gran
TORNADA A LA CALMA
Arreplegada del material, plegant la corda com cal
HIGIENE


DIA 17 D'OCTUBRE DE 2012


Cicle: ......... 1r
Nivell: ........2n
U.D.: ..........lateralitat                                     
Sessió:4                                                    
OBJECTIUS:- reconéixer la dreta I esquerra fent exercicis adients
 Recursos materials: cèrcols
FASE D’ANIMACIÓ
Fan la salutació amb la mà dreta.
Després fan diverses salutacions amb una u otra mà
FASE PRINCIPAL:
El tiovivo
Relleus a la “pata coixa”.
Dues series. Primer peu dret en terra. Després esquerre
Incidim en el peu(d-e).
Amb els peus junts ballem la cançó d’ Enrique y Ana:
Izquierda-izquierda
Derecha-derecha
Delante-detrás
1-2-3
passar cèrcols OOOOOOOOOO
                       OOOOOOOOOO
dreta o esquerra
Arribar a la meta.
Parelles distribuïdes en dus fileres A i B a mig metro de distància al mig de la pista. Es dirà esquerra o dreta. Si A té a la dreta a B deura d’ intentar agafar a la seua parella abans qu passé de la línia. És convenient canviar de parella
TORNADA A LA CALMA:
Que vienen los patitos
Nota: És important  ordenar-se per altura
HIGIENE PERSONAL:


DIA 10 D'OCTUBRE DE 2012


Cicle: ......... 1r
Nivell: ........2n
U.D.: ..........lateralitat                                    
Sessió:3                                                       
 OBJECTIUS:-Manipular objectes amb
 les dues parts homolaterals del cos  (esquerra I dreta)
Comprovar el desenvolupament individual de la lateralitat en sí mateix i en la resta
 Recursos materials: pilotes de tennis,birles,  pompons , tragaboles
FASE D’ ANIMACIÓ:
cada alumne amb una pilota de tennis:
La deixen en terra. L’agafen en la dreta. La deixen. L’agafen en l’esquerra.
FASE PRINCIPAL:
Agafem pilotes tennis : llancem I rebem dreta-dreta. Esquerra-esquerra. Dreta-esquerra

Juguem a les birles.
Tres birles a tres metros.

Tragaboles amb pompons

TORNADA A LA CALMA:
per parelles un darrere de l’altre.
Un li fica la mà sobre
La mà dreta,esquerra, peu d, esq, orella, muscle,…

HIGIENE PERSONAL:

DIA 8 D'OCTUBRE DE 2012


Cicle: ........ 1
Nivell: ........   1 / 2
U.D.: .......... later
Sessió:2
 OBJECTIUS:-  manipular objectes amb les dos parts, sent conscient de la part dominant
 Recursos materials: pilotes
FASE DE ANIMACIÓ:
cançó de la lateralitat
FASE PRINCIPAL:
Per parelles repartim una pilota.
Un membre de la parella avalua al company/a i informara al mestre i al grup quan se faja la ficada en comú
Accions:
xutar la pilota amb el peu dret
xutar la pilota amb el peu esquerre
xutar i conduir una pilota amb els dos peus.
LLançar-la a l ‘aire  i pegar-li amb el peu dret
LLançar-la a l‘aire  i pegar-li  amb el peu esquerre
(el/la que puga que la recepcione)

TORNADA A LA CALMA:
Fem una autoevaluació i una heteroevaluació; preguntem amb quin peu llancem i colpegem el baló millor.
HIGIENE PERSONAL:
 


DIA 5 D'OCTUBRE DE 2012



Cicle: ........ 1                                                                   
Nivell: ........   1 / 2
U.D.: .......... later
Sessió:1
OBJECTIUS:-  manipular objectes amb les dos parts, sent conscient de la part dominant
 Recursos materials: pilotes
FASE D’ ANIMACIÓ:
Fitxa 1 dibuixar mà dreta-esquerra
FASE PRINCIPAL:
Canço de la lateralitat
Xiquets en dues fileres  realitzen  les accions que canten:
 Palma dreta, (xoquen dretes)
 palma esquerra, ( “          esquerres)
 palma dreta,
 palma les dos     ( xoquen les dos 
1,2,3,4,5,6 y 7 (s’agafen i roden, fan el molí,… )
LLANCEM a porteria amb la mà i anotem amb quina llança
Accions:
Fem malabars
    Amb una pilota
     Amb dues pilotes (si ho fa amb una)
Botar la pilota amb la ma dreta
Botar la pilota amb la ma esquerra
Botar dues pilotes a la vegada
LLançar-la a l ‘aire amb la ma dreta i recepcionar-la amb les dos
LLançar-la a l‘aire amb la ma esquerra i recepcionar-la amb les dos
LLançar-la a l ‘aire amb la ma dreta i colpejar-la (estil saque de voleibol)
LLançar-la a l’ aire amb la ma esquerra i colpejar-la (estil saque de voleibol)
TORNADA A LA CALMA:
Fem una autoevaluació i una heteroevaluació; preguntem amb quina ma botem, llancem i colpegem el baló millor.
HIGIENE PERSONAL:


 DIA 10 DE SETEMBRE DE 2012

AVALUACIÓ INICIAL

PRESENTACIÓ

 

Equilibri (pata coixa + banc invertit)
Cuclilles caminar
Coordinació 10 aros
corre coordinadament
Salta un pilonet
Salta un matalàs finet
Voltereta



 DIA 12 DE SETEMBRE DE 2012

AVALUACIÓ INICIAL
CORDA
CUCLILLES SALT
BOTAR PILOTA

DIA 14 DE SETEMBRE DE 2012


LLANÇAR I REBRE
CONDUIR I XUTAR


 DIA 17 DE SETEMBRE DE 2012

Cicle: ........ 1                                   
 Nivell: ........   1/2                                                                                                         
U.D.: .......... COS
Sessió: 2
OBJECTIUS:- Coneixer el cos a traves de  jocs
                          
 Recursos materials: matalaps xicotets o cartons.Un matalap

FASE D’ANIMACIÓ:
calfament

Paco Muñoz:el millor el fem en les mans
FASE PRINCIPAL:
* * La mosca. Per parelles. Un xiquet fa de mosca i el mestre diu en la part que ha de parar-se.        
curses de crancs

TORNADA A LA CALMA:
Tots en cercle. Inspirem a la vegada que pugem els braços i  expirem baixant-los . Inspirem a la vegada que pugem de puntetes i  expirem baixant  els peus
Braços, cames i cos
Durs com a pedres
Molls com cotó
HIGIENE PERSONAL:

DIA 19 DE SETEMBRE DE 2012



Cicle: ........ 1
Nivell: ........   1 / 2                 
  U.D.: .......... COS
Sessió: 1
 OBJECTIUS:- 
Desenvolupar les capacitats   perceptives del  cos
                          
Fer calfament articular

Perseguixen els colors de camiseta roja,blava,…


 DIA 24 DE SETEMBRE DE 2012



Cicle: ........ 1
Nivell: ........   1/2                                                      
U.D.: .......... COS
Sessió:3   
 OBJECTIUS:- Coneixer el cos a traves de jocs
                          
 Recursos materials:
FASE D’ ANIMACIÓ:
Conec el meu cos(Ens rasquem)
Fem  un repas de les parts del cos, incloses les articulacions,assenyalando en el nostre cos la part o articulació que proposen els xiquets.

FASE PRINCIPAL:
Joc dels colegues
Se fan parelles i se situen enfront a uns 15 ó 20 metros formant dos fileres enfrontades.
Mentres el profesor/a canta una canço  en el que hi ha una paraula clau i els xiquets ballen en el puesto . Quan se diga la paraula previament acordada deuen eixir corrent per a abraçar-se amb el company. Els ultims en abraçar-se ajuden al mestre, ballant i cantant.

Cursa de respiració amb una lletra
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Parxis
TORNADA A LA CALMA:
Fer cosquerelles
HIGIENE PERSONAL:

Dia 26 de setembre de 2012


Cicle: ........ 1
Nivell: ........   1/2                                                                                                         
U.D.: .......... COS
Sessió: :   4
 OBJETIUS:- Descobrir  les diferents relacions que                                                   s’estableixen entre  les diferents parts del cos i un objecte determinat ( mocador de paper).                                                             
Recursos materials: Mocadors de paper
                          
FASE D’ANIMACIÓ
*La lapa.- Els i les alumnes van voltant per l’espai determinat. A
l’ordre del mestre/a: “lapa”, han d’abraçar-se.   
FASE PRINCIPAL        
 ** El paracaiguda.- Els i les alumnes en un cercle. Els i les alumnes llancen el mocador a l’aire i l’han de parar amb la part del cos que vulguen.
Variants.- Dirigit pel mestre/a.
                Mantenir-lo en l’aire bufant.
                                                                   
                  * Cursa de mocadors.-  En un terreny limitat, no massa llarg. Els i les alumnes deixen el mocador a terra i l’han de fer arribar a la línia marcada,                                
* Arrugar i planxar.- En disposició de cercle.Els i les alumnes arruguen i planxen  el mocador, mentre un personatge (un/a alumne/a) es passeja: si se’n va l’arruguen i quan torne ha d’estar planxat. Puntuar els i les que millor deixen el mocador planxat.
                                  
* La invasió.- Tots i totes fan una pilota amb el mocador. Se situen un enfront de                       l’altre  separats per una ratlla. Han d’intentar aconseguir que la pilota pròpia i la del contrari es  queden en camp de l’altre. (Parella)
                    .                                                                                
* Boles corredores.- Sobre una distància marcada, aconseguir fer arribar la pilota pròpia abans que la del company/a. Els mitjans de desplaçament poden ser variats : bufant, amb el dit, amb la mà, amb el peu
TORNADA A LA CALMA
              Futbol-dit.- Un/a enfrontat amb altre/a, amb una línia divisòria enmig. Aconseguir que la pilota no siga parada pel contrari i marque un gol. (Parelles) 
           Variant : Per parelles lancen la pilota i l’altre fa de porter                                  
HIGIENE PERSONAL
  

Dia 28 de setembre de 2012


Cicle: ........ 1
 Nivell: ........   1/2                                                                                                         U.D.: .........COS          
   Sessió:  5      
OBJETIUS :Reconéixer els  segments corporals i  articulacions
FASE D’ANIMACIÓ
* Puça verinosa.- Quatre o cinc alumnes paguen, Els altres dispersos per un espai determinat
                         Els qui paguen han d’intentar acaçar els altres. El mestre/a indica la part del cos que han de tocar. Els tocats han de posar-se la mà sobre la part tocada. Quan tots/es siguen acaçats, els quatre o cinc últims paguen.
 Variants.- Els i les alumnes indicaran la part del cos a tocar.                                             
FASE PRINCIPAL
 Lluís diu que... Els i les alumnes en un cercle. El mestre/a comença
 a nomenar parts del cos i els i les alumnes els han d’identificar tocant-se’ls amb la mà.
  Variants.-  Cadascú dels alumnes diu la part a tocar.
 Fer l’exercici però assenyalant sobre el cos d’un/a  altre/a company/a   (metge/malalt)     
* Jocs d’agrupament.- desplaçaments . : caminar, trotar,córrer...En un moment determinat indica: per parelles. Tornen a desplaçament lliure. trios.  MIXTOS!!!
* Els colors.-En disposició de cercle. El mestre/a conta una
història en la qual es nomenen colors. Cada vegada que es diu el color, els alumnes han d’anar corrent a tocar l’objecte que tinga eixe color i tornar al cercle.
Variants.- Anar a tocar formes: quatrat, triangles, cercles...                                               
* El ninot.- Un/a  fa de ninot de drap i l’altre/a alça les
diferents parts del cos segons les va anomenant el mestre/a. (Parella)
TORNADA A LA CALMA
* Ninot de neu.- En disposició de cercle. El mestre/a indicarà la
construcció del ninot.(tensió de muscles) i , a poc a poc, comença a eixir el sol i el ninot anirà derretint-se( distensió muscular) fins a caure desfet a terra.                                                                   
 HIGIENE PERSONAL
OBSERVACIONS – ANOTACIONS
 
 

DIA 1 D'OCTUBRE DE 2012

Cicle: ........ 1         
Nivell: ........ solament per a 2n       
U.D.: .........COS               
Sessió: 6
OBJETIUS :Reconéixer els  segments corporals I articulacions
FASE D’ANIMACIÓ
Plantejar situacions a l’alumne en les que tinga que moure una articulació i preguntar quina hi és.
Nadar, caminar,dir adeu, dir sí,,etc
FASE PRINCIPAL
L’escultor
Grups de tres. Un fa de model(fica la postura que vol), l’altre d’escultor i l’altre d’estatua. L’escultor ha d’aconseguir que l’estàtua siga igual que el model

El posters del cos humà
Es prepara un cos huma dibuixat en paper continuo.Es penja a la paret. I anirem ficant les parts
Les parades del cos
4 conos i piques i 4 fulls.Estacions :cap,tronc,braços i cames
25 papers amb parts del cos.Es repartixen. I cadascú va al lloc on li toca. A la veu, han de correr i canviar-lo 3 o 4 vegades. A la senyal han d’anar on fique el paper
TORNADA A LA CALMA
Experimentar formes de respiració i esbrinar quina és la més adequada (rapid,lent,agafar boca,mantindre l’aire,...)                                                                 
 HIGIENE PERSONAL
OBSERVACIONS – ANOTACIONS

DIA 3 D'OCTUBRE DE 2012 
CALFAMENT DE LES ARTICULACIONS
PER GRUPS I PER MITJA DE L'APRENENTATGE COOPERATIU, BOTEM A LA CORDA CAP AVANT I CAP ARRERE.


No hay comentarios:

Publicar un comentario