DIA 17 DE DESEMBRE DE 2012
| 
   
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:5 
OBJECTIU:- iniciar bot corda
  individual 
 | 
 
| 
   
 Recursos materials: cordes 
 | 
 
| 
   
FASE D'ANIMACIÓ: 
Joc de les raboses 
corda darrere 
Variant: pinzes 
 | 
 
| 
   
FASE PRINCIPAL: 
el cazatren 
Parelles, una corda 
Un fa de cavall 
Sogatira 
  gran grup 
  salt de corda 
 | 
 
| 
   
VUELTA A LA
  CALMA: 
arreplegar les
  cordes 
 | 
 
| 
   
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 17 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:6 
OBJECTIU:- treballar equilibri
  dinàmic 
 | 
 
 Recursos materials: cordes,zancos, cèrcols 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Descubrir els zancos
  manejant-los 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Realitzar un trajecte
  amb zancos (pujades i baixades) 
(en segon poden pujar
  escales) 
Passar el riu deixant
  pots d’equilibri en terra com si creuara un riu 
Creuar el riu amb
  anelles 
Es posen anelles
  intercalats a diferents distàncies, formant un camí: 
Normal, peu coix, peus
  junts, alternatiu i amb 
Consignes: groc peu
  Dret, verd peu esquerre, roig salta i blau dos peus 
g-v-g-v-g-v-r-b 
Saltem a la corda indiv
  i col.lectiva 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
arreplegada de
  material 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 14 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:2 
OBJECTIU:-
  desenvolupar equilibri I coordinació 
 | 
 
 Recursos
  materials: conos, cordes 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ:  
Els gegants i els nans  
Mitja classe a la
  gatzoneta i passa per sota dels gegants  
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
relleus 
corrent 
Peu coix esq / dreta 
Cada vegada més baix 
cap 
pit 
melic 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Sambori sense
  pedra 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 12 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell:
  ........1/ 2º                            
     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:3 
OBJECTIU:-Realitzar
  jocs que desenvolupen la CDG 
 | 
 
 Recursos
  materials pilotes,cèrcols 
 | 
 
FASE D’ ANIMACIÓ: 
Correr colze amb
  colze 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Dilluns, dimarts,
  dimecres ... (amb pilotes grans i palmades)  
Avaluació de l'equilibri
  (10 seg. Cada activitat)  
Manté la posició amb un
  peu. flamenc 10 seg  
Ulls tancats  
Moure el peu  
Moure el cos  
Moure el peu recolzat  
Relleu de la sabatilla  
Es deixa la sabatilla
  en el cèrcol i tornen a peu coix  
Quan tots l'han deixat
  van a peu coix i es la posen 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Or i plata 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 10 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                  
Nivell: ........1/ 2º                                     
 U.D.: ..........EC 
Sessió:4 
OBJECTIU:-
  Desenrrotllar la coordinació 
 | 
 
 Recursos materials: saquets, banc, cordes,
  gorres 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
Fer equilibri amb els
  saquets 
En cercle: ... sac al
  cap puge i Baix 
                    
  Sac a la Cuixa i equilibri 10 SEGONS (una i l'altra cama) 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Avaluació equilibri
  dinàmic 
Peu coix dreta / esq
  recórrer 10 metres 
Passar un banc suec a
  l'inrevés 
Passar un banc suec en
  diagonal fins a la barra 6 
Polis i cacos 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Botem a la corda
  comú 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 7 DE DESEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                  
Nivell: ........1/ 2º                                
U.D.: ..........EC 
Sessió:1 
  OBJECTIU:- Controlar el cos en situacions d
  ‘equilibri  
   iniciar bot corda individual 
 | 
 
 Recursos materials: musica, banc , plinton,
  llevapors, cordes 
 | 
 
FASE D'ANIMACIÓ: 
  Per l'espai amb
  música: 
caminem 
caminem cap arrere 
correm 
cap enrere 
peu coix 
peus junts 
gatzoneta 
agenollats 
asseguts 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
recórrer 2 metres
  or-plata 
Equilibri després salt
  des 
                 
  el banc suec 
                  
  al plinton 
                   
  l'espatllera al llevapors 
iniciació al salt de
  corda per passos 
el cocherito leré amb
  corda llarga 
saltar i xafar la corda
  AMB corda individual 
saltar corda 
 | 
 
VOLTA A LA CALMA: 
Enrotllar les
  cordes i guardar-les 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 5 DE DESEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                             
 NIVELL 1/2 
UD  objectes         
 SESSIÓ 18 
OBJDesenvolupar  llançament i recepció I COLPEJOS AMB
  IMPLEMENT 
 | 
 
R. MAT:pilotes de tennis, raquetes 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Per parelles, es passen pilotes de paper.Després un
  agafa una raqueta i practica el revés i el drive. Canvi de rols. 
practicar el servei de tennis 1 x 1 amb raquetes i una pilota  | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Arreplegada de material 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 3 DE DESEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                             
 NIVELL 1/2 
UD  objectes         
 SESSIÓ 18 
OBJDesenvolupar  llançament i recepció I COLPEJOS AMB
  IMPLEMENT 
 | 
 
R. MAT:pilotes de tennis, raquetes 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Brain training 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Llançar pilotes de tennis  i agafar-les d’una en una i deixar-les al
  poal 
Primer un grup i després l’altre 
Variant:els dos grups a la vegada i dos poals 
Per parelles, es passen pilotes de paper.Després un
  agafa una raqueta i practica el revés i el drive. Canvi de rols. 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Arreplegada de material 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 30 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                             
 NIVELL 1/2 
UD  objectes         
 SESSIÓ 17 
OBJDesenvolupar l’equilibri , llançament i recepció a
  través dels pots d’equilibri 
 | 
 
R. MAT:pots d’equilibri 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Recorrer un camí amb pots d’equilibri 
(Fer primer un xicotet circuit al gimnàs per comprobar
  destresa i equilibri) 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Llançar una pilota i agafar-la amb el pot d’equilibri 
(Variant: fer-ho per parelles) 
fer punteria ficant tres pots (dos baix I un dalt) 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Arreplegada de material 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 28 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                             
 NIVELL 1/2 
UD objectes           
 SESSIÓ 16 
OBJ: Desenvolupar la coordinació mitjançant els cèrcols 
 | 
 
R. MAT: cèrcols de psicomotricitat i gimnàstics(blancs) 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Manipulació dels cèrcols de psicomotricitat 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
 Ballar el cèrcol
  gimnàstic (hula-hop) 
Autos
  de xoque 
Cada alumne/a fa rodar el seu cèrcol amb la mà ,
  evitant a la resta 
Per parelles, un llança el
  cèrcol rodant i l’altre l’agafa 
Variant.: per l’aire 
Cèrcols cooperatius per
  colors. 
Tirem els cèrcols per terra i quan es diu un color,tots
  cabem en eixos cèrcols 
El
  rellotge 
Tothom en cercle, menys un al mig amb els ulls tancats.
  El del mig conta 15 i la resta va passant-se el cèrcol. Quan el del mig diga
  stop , el que tinga el cèrcol estrà ferit(después eliminat) 
Descobrir
  el cèrcol 
Un l’amaga i la resta ha de trobar-lo 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Dins del cèrcol ens tomben i hem d’acurrucar-nos 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 26 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                              
NIVELL 1/2 
UD obj                   
SESSIÓ 15 
OBJ: Desenvolupar l’equilibri dinàmic, salts i desplaçaments 
 | 
 
R. MAT: piques i botelles 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Agafar les piques i manipular-les (equilibris,....) 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Traslladar les 
  piques portant-les amb la mà fent equilibri de línia a línia 
Portar-les per parelles amb el dit, pit. 
Per parelles fer de camilleros 
Saltar les piques( avant, arrere, entre mig) 
Portar les piques rodant per terra. 
Parelles. Un de la parella porta una pica en les mans i
  l’altra està en terra i la porta arrossegant. 
El mateix però s’arrossega una botella 
Salta amb la pica 
Parelles . un salta la pica que l’altre va arrossegant
  per terra imitant el moviment del parabrises d’un cotxe 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
El praxis amb piques 
El mestre diu un color i el grup que tinga el color ha
  d’ajupir-se 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 23 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                             
 NIVELL 1/2 
UD  objectes          
 SESSIÓ 14 
OBJ desenvolupar la coordinació a través d’activitats
  amb una escala 
 | 
 
R. MAT:escala de dins, escala saló d’actes, pilotes i
  DUES GRANERES.Conos pots de iogurt 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Pujar una escala i baixar-la 
Pujar-la i baixar-la ràpidament 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Fer el pas de step canviant el peu 
Pujar l’escala amb un pot de yogur 
Pujar una escala botant una pilota (Saló d’actes) 
Jugar un partit de futbol  1 x 1 amb graneres 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Arreplegada del material 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 21 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                              
NIVELL 1/2 
UD objectes 
SESSIÓ 13 
Obj desenvolupar diverses hmb 
 | 
 
R. MAT: Cordes, pilotes de paper, bates i  goma elàstica 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Botar a corda individual 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Fer un circuit amb CORDES en terra per treballar
  equilibri 
Llançar i rebre pilotes de paper. Individual i per
  parelles 
Batear la pilota de paper 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Passar la cinta elástica sense tocar-la 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 19 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                              
NIVELL 1/2 
UD  objectes         
SESSIÓ 12 
OBJ  desenvolupar
  diverses hmb a través d’objectes 
 | 
 
R. MAT: matalap , indiakes,discs, baló medicinal, conos
  i pilotes de paper 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
El
  caracol gegant 
6 baix i agenollats d’un matalap deuen arribar a una
  línia. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
INDIAQUES 
 l’alfabet 
grups de 5/6. un llança la indiaka a l’aire. El grup
  deu colpejar-la evitant que caiga colpejant-la.  es contaràn les vegades colpejades. 
Un no pot colpejar dues vegades seguides. 
Baló
  medicinal 
Fer relleus de baló medicinal. 
encistellar 
Parelles: un amb 
  un cono i l’altre una pilota de paper una vegada cadascú llança per
  encistellar. 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Discs 
Llançar-se per parelles el disc. 
Después grups de 4. 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 16 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                           
   NIVELL 1/2 
UD objectes             
   SESSIÓ 11 
OBJ Experimentar llançaments i colpejos amb pilotes 
 | 
 
R. MAT: conos i pilotes grans 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Manipular les pilotes  
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Llançar
  la pilota a l’aire  i
  agafar-la després d’un bot 
Llançar
  la pilota a l’aire  i
  agafar-la sense bot 
Dies
  de la setmana 
Llançar
  la pilota a terra i agafar-la 
Botar
  la pilota 
Llançar la
  pilota contra la paret i agafar-la després d’un bot i sense 
Per parelles, es passen la
  pilota (amb bot i  sense bot ) 
llançar a cistella 
partit 2 x 2 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Per parelles, un tombat i l’altre li passa la pilota
  per damunt 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 7 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                            
  NIVELL 1/2 
UD objectes      
  SESSIÓ 8 
OBJ: Treballar amb el banc suec tota classe de salts,
  girs i equilibris 
 | 
 
R. MAT: bancs suecs, matalaps, cordes 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Botar els bancs suecs, recolçant un peu i sense
  recolçar 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Còrrer  sobre un
  banc i botar 
Còrrer de costat sobre un banc i botar 
Còrrer sobre un banc i caure amb els peus dins d’un
  cercle fet de corda 
Ficar el banc amb varies inclinacions i pujar-lo i
  baixar-lo. A 5 i despres a 7. 
EL CASTELL 
4 bancs formant un quadrat, tres són els guardians i
  estan damunt del banc i intenten despejar els balons que els altres intenten
  llançar dins del quadrat. Es ficara unes cordes formant mig cercle per a que
  l’equip que ataque llance des de fora del mig cercle                                                                 
   
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Arreplegada de material 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 5 DE NOVEMBRE DE 2012
CICLE  1r                                              
NIVELL 1/2 
UD objectes       
   SESSIÓ 7 
OBJ:Desenvolupar l’equilibri i els salts 
 | 
 
R. MAT: , pots d’equilibri, banc, espatllera, llevapors
  i plinton 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Bouet en alt 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Saltar des del banc suec 
Saltar des de l’espatllera 
Saltar des del plínton 
Saltar des de l’espatllera al llevapors 
Pots d’equilibri i recòrrer un circuit 
Fer curses amb els pots d’equilibri 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Arreplegada de material 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
DIA 31 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE  1r                                             
 NIVELL 1/2 
UD objectes                
 SESSIÓ 6 
OBJ: Manipular un objecte (pilotes de platja) per a
  millorar els diferents mecanismos, incidint en el de percepció 
 | 
 
R. MAT: pilotes de platja 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
LLançar-la a l’aire i que no caiga, colpejant-la 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
LLançar-la
  a l’aire i agafar-la com si forem porters/es 
Idem però amb parelles 
Colpejar-la en
  les diverses parts del cos 
Dies de la setmana 
Per parelles que no caiga 
En
  rogle de 4, colpejar  sense
  que caiga, un no pot donar més d’un toc seguit 
Transportem per parelles  
Volei 1 x 1: 
           Passar-se la pilota
  per parelles per damunt d’una cinta 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Arreplegar les pilotes 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 29 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE  1r                                             
 NIVELL 1 / 2 
UD objectes       
  SESSIÓ 5 
OBJ: Desenvolupar les hmb i les cfb amb el balo gegant 
 | 
 
R. MAT: baló gegant 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Fem un cercle i ens passem el baló diguent abans el nom 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Fem un cercle i individualment eixim al centre i  la manipulem durant 20 segons 
Per parelles, 1x 1, intentar espentar la pilota fins
  darrere de la ratlla de l’altre/a que fa de porteria 
Relleus de pilota gegant 
Tots/es asseguts en filera, es pasen el baló per damunt 
Dues pilotes.  
Entre dues línies,tots menys dos, que llancen la
  pilota. Al que li done eliminat 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Tots/es tombats en filera, passa el baló per damunt 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 26 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE  1r                                            
  NIVELL 1/2 
UD objectes                 
SESSIÓ 4 
OBJ: Desenvolupar la coordinació oculo-manual a  través de les raquetes 
 | 
 
R. MAT:Raquetes de tela, pompons 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Llançar i arreplegar els pompons enlaire 
Dies de la setmana 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Passar-se el pompon d’una mà al’altra 
Llançar el pompon i empalmar-lo amb el peu 
Colpejar el pompon: 
Amb el palmell de la mà 
Parelles:llançar i rebre, colpetjant-lo 
Colpejar individualment el pompon amb la raqueta. 
 Primer en la
  dreta/Esquerra i después amb l’altra 
Per parelles, intenten fer el màxim de tocs entre els
  dos 
Variant: una cinta al mig 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Reflexió sobre amb quina mà colpejaven millor 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 24 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE  1r                                              
NIVELL 1/2 
UD objectes          
SESSIÓ 3 
OBJ: Realitzar jocs de baix nivell de complexitat per
  afavorir el desenvolupament de la coordinació oculo-manual 
 | 
 
R. MAT: botellas, conos i pilota de tennis, estoretes 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Construïm al gimnàs un camp d’hoquei 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Equips de 2/3 juguen al hoquei modificat 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Relaxació en estoretes 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 22 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE  1r      
NIVELL 1/2 
UD objectes 
 SESSIÓ 1 
OBJ: desenvolupar habilitats de colpejos 
 | 
 
R. MAT: globus 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Mantindre el globus en alt 
PILLA-PILLA 
2 globus. Pillen 2 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Colors 
Cada alumne amb un globus colpejant-lo. A la Veu
  “colors” es junten en grups del mateix color 
Americana (4 fileres i 2 globus)  
2 fileres enfrontades amb altres 2, colpegen un globus passant-se’l 
OOOO   XXXXX   
OOOOO XXXX 
Primer amb les mans 
.Despres amb el peu 
Despres colp d’avantbraços 
Colpejar el globus amb les raquetes  
minivolei 2 x 2    
 després 3 x 3 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
La mascletà 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
OBSERVACIONS 
 | 
 
DIA 19 D'OCTUBRE DE 2012
CICLE  1r                                            
  NIVELL 1/2 
UD objectes        
SESSIÓ 2 
OBJ: Botar a la corda individual i col.lectivament 
 | 
 
R. MAT: cordes 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Manipulem les cordes 
 | 
 
FASE PRINCIPAL 
Agafem la corda i fem que fajen ones al vent, 
culebrillas, 
rodar com els vaquers (dreta i Esquerra) 
Jugar a xafar-se la cua. 
Botar a la corda individual 
Per parelles, rodegem a la parella amb la corda( ha
  d’estar tensa) i después el fem rodar 
Conduir al cavall   
  (mans agafades a la corda) 
Botar i saber donar a la corda gran 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA 
Arreplegada del material, plegant la corda com cal 
 | 
 
HIGIENE 
 | 
 
DIA 17 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r  
Nivell: ........2n  
U.D.: ..........lateralitat           
                            
Sessió:4                                                    
   
OBJECTIUS:- reconéixer la dreta I esquerra fent
  exercicis adients 
 | 
 
 Recursos
  materials: cèrcols 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
Fan la salutació amb la mà dreta. 
Després fan diverses salutacions amb una u otra mà  
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
El
  tiovivo 
Relleus a la “pata coixa”. 
Dues series. Primer peu dret en terra. Després esquerre 
Incidim en el peu(d-e). 
Amb els peus junts ballem la cançó d’ Enrique y Ana: 
Izquierda-izquierda 
Derecha-derecha 
Delante-detrás 
1-2-3 
passar cèrcols OOOOOOOOOO 
                      
  OOOOOOOOOO 
dreta o esquerra 
Arribar
  a la meta. 
Parelles distribuïdes en dus fileres A i B a mig metro
  de distància al mig de la pista. Es dirà esquerra o dreta. Si A té a la dreta
  a B deura d’ intentar agafar a la seua parella abans qu passé de la línia. És convenient
  canviar de parella 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Que
  vienen los patitos 
Nota: És important 
  ordenar-se per altura  
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 10 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ......... 1r  
Nivell: ........2n  
U.D.: ..........lateralitat                                      
Sessió:3                                                       
   
 OBJECTIUS:-Manipular objectes amb  
 les dues parts
  homolaterals del cos  (esquerra I
  dreta) 
Comprovar el desenvolupament individual de la
  lateralitat en sí mateix i en la resta 
 | 
 
 Recursos
  materials: pilotes de tennis,birles,  pompons , tragaboles 
 | 
 
FASE D’ ANIMACIÓ: 
cada alumne amb una pilota de tennis: 
La deixen en terra. L’agafen en la dreta. La deixen.
  L’agafen en l’esquerra. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Agafem pilotes tennis : llancem I rebem dreta-dreta. Esquerra-esquerra.
  Dreta-esquerra 
Juguem a les birles. 
Tres birles a tres metros. 
Tragaboles amb pompons 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
per parelles un darrere de l’altre. 
Un li fica la mà sobre 
La mà dreta,esquerra, peu d, esq, orella, muscle,… 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 8 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ........ 1  
Nivell: ........   1 / 2  
U.D.: .......... later 
Sessió:2 
 OBJECTIUS:-  manipular objectes amb les dos parts, sent conscient
  de la part dominant  
 | 
 
 Recursos materials: pilotes 
 | 
 
FASE DE ANIMACIÓ: 
cançó de la lateralitat 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Per parelles repartim una pilota. 
Un membre de la parella avalua al company/a i informara
  al mestre i al grup quan se faja la ficada en comú 
Accions: 
xutar la pilota amb el peu dret 
xutar la pilota amb el peu esquerre 
xutar i conduir una pilota amb els dos peus. 
LLançar-la a l ‘aire 
  i pegar-li amb el peu dret  
LLançar-la a l‘aire 
  i pegar-li  amb el peu esquerre  
(el/la que puga que la recepcione) 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Fem una autoevaluació i una heteroevaluació; preguntem
  amb quin peu llancem i colpegem el baló millor. 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 5 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                                  
                   
Nivell: ........   1 / 2  
U.D.: .......... later 
Sessió:1 
OBJECTIUS:-  manipular objectes
  amb les dos parts, sent conscient de la part dominant 
 | 
 
 Recursos materials: pilotes 
 | 
 
FASE D’ ANIMACIÓ: 
Fitxa 1 dibuixar mà dreta-esquerra 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Canço
  de la lateralitat 
Xiquets en dues fileres 
  realitzen  les accions que
  canten: 
 Palma dreta,
  (xoquen dretes)  
 palma esquerra,
  ( “          esquerres) 
 palma dreta, 
 palma les
  dos     ( xoquen les dos   
1,2,3,4,5,6 y 7 (s’agafen i roden, fan el molí,… ) 
LLANCEM a porteria amb la mà i anotem amb quina llança 
Accions: 
Fem malabars 
    Amb una
  pilota 
     Amb dues
  pilotes (si ho fa amb una) 
Botar la pilota amb la ma dreta 
Botar la pilota amb la ma esquerra  
Botar dues pilotes a la vegada 
LLançar-la a l ‘aire amb la ma dreta i recepcionar-la
  amb les dos 
LLançar-la a l‘aire amb la ma esquerra i recepcionar-la
  amb les dos 
LLançar-la a l ‘aire amb la ma dreta i colpejar-la
  (estil saque de voleibol) 
LLançar-la a l’ aire amb la ma esquerra i colpejar-la (estil
  saque de voleibol) 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA: 
Fem una autoevaluació i una heteroevaluació; preguntem
  amb quina ma botem, llancem i colpegem el baló millor. 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
 DIA 10 DE SETEMBRE DE 2012
AVALUACIÓ INICIAL
PRESENTACIÓ
Equilibri (pata coixa + banc invertit) 
 | 
 
Cuclilles caminar 
 | 
 
Coordinació
  10 aros 
 | 
 
corre
  coordinadament 
 | 
 
Salta
  un pilonet 
 | 
 
Salta
  un matalàs finet 
 | 
 
| Voltereta | 
 DIA 12 DE SETEMBRE DE 2012
CORDA
CUCLILLES SALT
BOTAR PILOTA 
DIA 14 DE SETEMBRE DE 2012
LLANÇAR I REBRE
CONDUIR I XUTAR
LLANÇAR I REBRE
CONDUIR I XUTAR
DIA 17 DE SETEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1                                     
 Nivell: ........   1/2                                                                                                          
U.D.: .......... COS 
Sessió: 2 
OBJECTIUS:- Coneixer el cos a traves de  jocs  
 | 
 
 Recursos
  materials: matalaps xicotets o cartons.Un matalap 
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ: 
calfament 
Paco Muñoz:el millor el fem en les mans 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
* * La mosca. Per parelles. Un xiquet fa de
  mosca i el mestre diu en la part que ha de parar-se.          
curses de crancs 
 | 
 
TORNADA A LA
   CALMA: 
Tots en cercle.
  Inspirem a la vegada que pugem els braços i 
  expirem baixant-los . Inspirem a la vegada que pugem de puntetes
  i  expirem baixant  els peus 
Braços, cames i cos 
Durs com a pedres 
Molls com cotó 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
DIA 19 DE SETEMBRE DE 2012
 
Cicle: ........ 1  
Nivell: ........   1 / 2                   
  U.D.: .......... COS 
Sessió: 1 
 OBJECTIUS:-  
Desenvolupar les capacitats   perceptives del  cos  
 | 
 
Fer calfament articular 
Perseguixen els colors de
  camiseta roja,blava,… 
 | 
 
DIA 24 DE SETEMBRE DE 2012
Cicle: ........ 1  
Nivell: ........   1/2                                                      
   
U.D.: .......... COS 
Sessió:3     
 OBJECTIUS:-
  Coneixer el cos a traves de jocs  
 | 
 
 Recursos
  materials:  
 | 
 
FASE D’ ANIMACIÓ: 
Conec el meu cos(Ens rasquem) 
Fem  un repas de
  les parts del cos, incloses les articulacions,assenyalando en el nostre cos
  la part o articulació que proposen els xiquets. 
 | 
 
FASE PRINCIPAL: 
Joc dels colegues 
Se fan parelles i se situen enfront a uns 15 ó 20
  metros formant dos fileres enfrontades. 
Mentres el profesor/a canta una canço  en el que hi ha una paraula clau i els
  xiquets ballen en el puesto . Quan se diga la paraula previament acordada
  deuen eixir corrent per a abraçar-se amb el company. Els ultims en abraçar-se
  ajuden al mestre, ballant i cantant. 
Cursa de respiració amb una lletra 
aaaaaaaaaaaaaaaaaa 
Parxis 
 | 
 
TORNADA A LA
   CALMA: 
Fer cosquerelles 
 | 
 
HIGIENE PERSONAL: 
 | 
 
Dia 26 de setembre de 2012
 
  
Dia 28 de setembre de 2012
 
  
DIA 1 D'OCTUBRE DE 2012
 
Cicle: ........ 1 
Nivell: ........  
  1/2                                                                                                          
U.D.: .......... COS 
Sessió: :   4 
 OBJETIUS:-
  Descobrir  les diferents relacions
  que                                                  
  s’estableixen entre  les
  diferents parts del cos i un objecte determinat ( mocador de paper).                                                             
   
Recursos materials: Mocadors de paper  
 | 
 
FASE D’ANIMACIÓ 
*La lapa.- Els i les alumnes van voltant
  per l’espai determinat. A  
l’ordre del mestre/a: “lapa”, han d’abraçar-se.     
 | 
 
FASE PRINCIPAL        
   
 ** El
  paracaiguda.- Els i les alumnes en un cercle. Els i les alumnes
  llancen el mocador a l’aire i l’han de parar amb la part del cos que vulguen. 
Variants.- Dirigit pel mestre/a. 
               
  Mantenir-lo en l’aire bufant. 
                 
  *
  Cursa de mocadors.-  En un
  terreny limitat, no massa llarg. Els i les alumnes deixen el mocador a terra
  i l’han de fer arribar a la línia marcada,                                  
* Arrugar i planxar.- En disposició de
  cercle.Els i les alumnes arruguen i planxen 
  el mocador, mentre un personatge (un/a alumne/a) es passeja: si se’n
  va l’arruguen i quan torne ha d’estar planxat. Puntuar els i les que millor
  deixen el mocador planxat.  
* La invasió.- Tots i totes fan una pilota
  amb el mocador. Se situen un enfront de                       l’altre  separats per una ratlla. Han d’intentar
  aconseguir que la pilota pròpia i la del contrari es  queden en camp de l’altre. (Parella) 
                   
  .                                                                                
   
* Boles corredores.- Sobre una distància
  marcada, aconseguir fer arribar la pilota pròpia abans que la del company/a.
  Els mitjans de desplaçament poden ser variats : bufant, amb el dit, amb la
  mà, amb el peu 
 | 
 
TORNADA A LA CALMA  
              Futbol-dit.-
  Un/a enfrontat amb altre/a, amb una línia divisòria enmig. Aconseguir que la
  pilota no siga parada pel contrari i marque un gol. (Parelles)   
           Variant :
  Per parelles lancen la pilota i l’altre fa de porter                                    
 | 
 
HIGIENE PERSONAL 
 | 
 
Dia 28 de setembre de 2012
Cicle: ........ 1 
 Nivell: ........   1/2                                                                                                        
  U.D.: .........COS            
   Sessió:  5        
OBJETIUS :Reconéixer els 
  segments corporals i  articulacions 
 | 
 
FASE
  D’ANIMACIÓ 
* Puça verinosa.-
  Quatre o cinc alumnes paguen, Els altres dispersos per un espai determinat  
                        
  Els qui paguen han d’intentar acaçar els altres. El mestre/a indica la
  part del cos que han de tocar. Els tocats han de posar-se la mà sobre la part
  tocada. Quan tots/es siguen acaçats, els quatre o cinc últims paguen. 
 Variants.- Els i
  les alumnes indicaran la part del cos a tocar.                                             
   
 | 
 
FASE
  PRINCIPAL 
 Lluís diu
  que... Els i les alumnes en un cercle. El mestre/a comença 
 a nomenar parts
  del cos i els i les alumnes els han d’identificar tocant-se’ls amb la mà. 
  Variants.-  Cadascú dels alumnes diu la part a tocar. 
 Fer l’exercici
  però assenyalant sobre el cos d’un/a 
  altre/a company/a   (metge/malalt)       
* Jocs d’agrupament.- desplaçaments . :
  caminar, trotar,córrer...En un moment determinat indica: per parelles. Tornen
  a desplaçament lliure. trios. 
  MIXTOS!!! 
* Els colors.-En disposició de cercle. El
  mestre/a conta una  
història en la qual es nomenen colors. Cada vegada que
  es diu el color, els alumnes han d’anar corrent a tocar l’objecte que tinga
  eixe color i tornar al cercle. 
Variants.- Anar a tocar formes: quatrat, triangles,
  cercles...                                               
   
* El ninot.- Un/a  fa de ninot de drap i l’altre/a alça les  
diferents parts del cos segons les va anomenant el
  mestre/a. (Parella) 
 | 
 
TORNADA
  A LA CALMA  
* Ninot de neu.- En disposició de cercle. El
  mestre/a indicarà la  
construcció del ninot.(tensió de muscles) i , a poc a
  poc, comença a eixir el sol i el ninot anirà derretint-se( distensió
  muscular) fins a caure desfet a terra.                                                                   
   
 | 
 
 HIGIENE
  PERSONAL 
 | 
 
OBSERVACIONS – ANOTACIONS 
 | 
 
DIA 1 D'OCTUBRE DE 2012
Cicle: ........ 1          
Nivell: ........ solament
  per a 2n         
U.D.: .........COS                 
Sessió: 6 
OBJETIUS :Reconéixer els 
  segments corporals I articulacions 
 | 
 
FASE
  D’ANIMACIÓ 
Plantejar situacions a l’alumne en les que tinga que
  moure una articulació i preguntar quina hi és. 
Nadar, caminar,dir adeu, dir sí,,etc 
 | 
 
FASE
  PRINCIPAL 
L’escultor 
Grups de tres. Un fa de model(fica la postura que vol),
  l’altre d’escultor i l’altre d’estatua. L’escultor ha d’aconseguir que
  l’estàtua siga igual que el model 
El posters del cos humà 
Es prepara un cos huma dibuixat en paper continuo.Es
  penja a la paret. I anirem ficant les parts 
Les parades del cos 
4 conos i piques i 4
  fulls.Estacions :cap,tronc,braços i cames 
25 papers amb parts del cos.Es repartixen. I cadascú va
  al lloc on li toca. A la veu, han de correr i canviar-lo 3 o 4 vegades. A la senyal han
  d’anar on fique el paper 
 | 
 
TORNADA
  A LA CALMA  
Experimentar formes de respiració i esbrinar quina és
  la més adequada (rapid,lent,agafar boca,mantindre l’aire,...)                                                                 
   
 | 
 
 HIGIENE
  PERSONAL 
 | 
 
OBSERVACIONS – ANOTACIONS 
 | 
 
DIA 3 D'OCTUBRE DE 2012 
CALFAMENT DE LES ARTICULACIONS
PER GRUPS I PER MITJA DE L'APRENENTATGE COOPERATIU, BOTEM A LA CORDA CAP AVANT I CAP ARRERE.
No hay comentarios:
Publicar un comentario